عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تأمین اعتبار 50 میلیارد ریالی برای پروژه موزه میراث روستایی گلستان در سال جاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد؛

تأمین اعتبار 50 میلیارد ریالی برای پروژه موزه میراث روستایی گلستان در سال جاری

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حاشیه بازدید سرزده از روند اجرای موزه میراث روستایی گلستان از تأمین اعتبار 50 میلیارد ریالی برای این پروژه مهم و محوری استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری روز دوشنبه 24 آبان‌ماه 1400 در حاشیه بازدید سرزده از روند اجرای موزه میراث روستایی گلستان، گفت: موزه میراث روستایی گلستان که دومین مدل در نوع خود در کشور است و با برآورد اولیه 500 میلیارد ریال در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق به مساحت 50 هکتار در حال اجرا است، باهدف حفظ، نگهداری، احیا مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه بابیان اعتبار هزینه شده برای این پروژه خاطرنشان کرد: تاکنون و طی سال‌های 1394 تا 1399 برای این پروژه مبلغ 114 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است. که از این میزان 92 میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع ملی و 22 میلیارد ریال از منابع استانی تأمین اعتبارشده است.
او با اشاره به این‌که تا اتمام کامل فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان 100 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است، بیان کرد: در راستای بهره‌برداری از فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان در سال جاری، اعتبار 50 میلیارد ریال آن تأمین شد.
تجری یادآور شد: دوباره چینی دو سازه روستایی قلندر آیش و زاهد از شهرستان کردکوی در محل پروژه به اتمام رسیده است و دو سازه جهانبخش از روستای سرکلاته شهرستان کردکوی و خانه مقصودلو از روستای سرخنکلاته شهرستان گرگان در مراحل پایانی دوباره چینی در محل پروژه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌که پروژه میراث روستایی پروژه بسیار مهمی برای استان است و می‌تواند تأثیر بسیاری در جذب و ماندگاری گردشگران و مسافران داشته باشد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری لازم در راستای بهره‌برداری به‌موقع از فاز اول پروژه میراث روستایی گلستان صورت‌گرفته است.
 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .