عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز پاییزه کتاب 1400 در گلستان با مشارکت 17 کتابفروشی

همزمان با سراسر کشور؛

آغاز پاییزه کتاب 1400 در گلستان با مشارکت 17 کتابفروشی

آغاز پاییزه کتاب 1400 در گلستان با مشارکت 17 کتابفروشی

 عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: طرح پاییزه کتاب 1400 از روز شنبه 29 آبان‌ماه به مدت یک هفته هم‌زمان با سراسر کشور در 17 کتاب‌فروشی استان گلستان آغاز می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: در طرح «پاییزه کتاب 1400» 17 کتاب‌فروشی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و کردکوی از استان گلستان حضوری فعالانه خواهند داشت.

کشمیری افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار در طرح «پاییزه کتاب 1400» مبلغ 300 هزار تومان است و خریداران می‌توانند از 20 درصد یارانه خرید کتاب برای کتاب‌های تألیفی و 15 درصد برای کتاب‌های ترجمه‌ای در این دوره از طرح بهره‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره کتاب‌فروشی‌های حاضر در طرح در استان گلستان، گفت: خانه کتاب، سرزمین کتاب، شهر کتاب، پاتوق کتاب، جنگل، دانشجو، سرو، بانک کتاب جلالی شعبه یک و سه، فرهنگ نو و علم و صنعت، به نشر- شعبه گرگان، اسامی کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در شهرستان گرگان هستند.
وی افزود: همچنین کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب، کتاب حافظ شعبه 3، سلام و رجال آخوند در گنبدکاووس و اوستا در شهرستان کردکوی در این دوره از طرح حضوری فعال دارند.
کشمیری، گفت: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، اُفست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌نشده‌اند مشمول طرح نمی‌شوند. همچنین ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.
کشمیری همچنین با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در ایام کرونا برای کلیه کتاب‌فروشی‌ها ضروری است، گفت: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است و با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل مربوطه امکان‌پذیر است.
یادآوری می شود، طرح پاییزه کتاب 1400 از 29 آبان‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته جریان دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .