عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقریظ مقام معظم رهبری دعوت مکتوب برای امر کتابخوانی است

در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب در گرگان عنوان شد؛

تقریظ مقام معظم رهبری دعوت مکتوب برای امر کتابخوانی است

 همزمان با برپایی آیین ملی رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» مراسمی دراستان گلستان با حضور جمعی از مسئولان، جمعی از ایثارگران و مادران معظم شهدا در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در آستانه ی هفته ی بسیج؛ یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» به قلم «اکرم اسلامی» که راوی زندگی «اشرف سادات منتظری» مادر شهید «محمدمعماریان» را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن را روایت می کند در صبح امروز30 آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان در تالار وحدت برگزار شد.

همزمان با برپایی آیین ملی رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» که به صورت سراسری برگزار شد؛ مراسمی در همین راستا در استان گلستان با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، جمعی دیگری از مدیران و مسئولان و نیز ایثارگران و مادران معظم شهدا در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم «عادله کشمیری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تکریم مادران معظم شهدا و نکوداشت هفته بسیج، گفت: خداوند را شاکرم که به ما دینی عطا فرمود که معجزه اش قرآن ایست؛ کتابی ارزشمند که رمز و راز سعادت دنیوی و اخروی بشر در آن نهفته است.

وی افزود: اولین آیه ی نازل شده بر رسول اکرم( ص) با امر به خواندن آغاز می شود و این نشان از اهمیت امر خواندن و فرهنگ مطالعه در دین ما است.

کشمیری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به امر کتابخوانی که امروز جلوه ای از توجه ایشان را به فرهنگ مطالعه را شاهدیم؛ گفت: تقریظ رهبری معظم؛ دعوت مکتوبی برای امر کتابخوانی و توجه ی ویژه به ادبیات دفاع مقدس است و اقدامی ارزشمند در مسیر اشاعه فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بهره مندی از ظرفیت هنر و ادبیات برای خلق آثاری در تراز انقلاب اسلامی را ضروری بر شمرد و گفت: مادران و همسران شهدا و در مجموع هشت سال دفاع مقدس؛ خاطرات و داستان های ماندگاری دارد که باید به نحوی شایسته آن ها را هنرمندانه ضبط و ثبت و نشر دهیم.

در ادامه «غلامرضا منتظری» نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته کتاب و ادای احترام به مادران شهدا و اشاره به تقریظ رهبری معظم، گفت: از کودکی با شعر «توانا بود هر که دانا بود» آشنا هستیم و به حق عبارتی ارزشمند است؛ زیرا دانایی پله ی توانایی است و هیچ عنصری به اندازه ی کتاب در ضمیر انسان نقش نمی بندد.

وی با اشاره به مزایای کتاب و کتاب خوانی، گفت: کتاب یاری بی منت و بخشنده است و نویسندگان مشعل دانایی را بر بام اندیشه ها روشن می کنند و اگر کتاب نباشد پلی ما بین نسل گذشته و آینده قطع خواهد شد.

منتظری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه،گفت: ما کتاب کم نداریم بلکه متاسفانه فرهنگ مطالعه مطلوب نیست و برای رونق آن باید در نخستین گام در خانه و خانواده ها اقدام هایی صورت گرفت.

همچنین در ادامه ی مراسم، همسر شهید «سید احمد حسینی» نیز در این آیین گفت: پس از گذشت 11 سال از شهادت همسر مفقودالاثرم، با پلاک و استخوانی از جبهه ها برگشت اما من و خانواده ام از راهی که او رفته پشیمان و ناراحت نیستیم.

وی گفت : مرگ به سراغ شهدای ما نیامد بلکه شهیدانبرای دفاع از سرزمین و انقلاب به استقبال مرگ رفتند.

در ادامه ی برنامه به صورت نمادین ، از کتاب «تنها گریه کن» به قلم «اکرم اسلامی» همزمان با تهران با حضور مسئولان گلستانی رونمایی بعمل آمد.

شعرخوانی موضوعی، اجرای سرود و نمایش، پخش کلیپ و تقدیر از مادران شهدا و جمعی از ایثارگران، از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود. همچنین در این مراسم از 2 عنوان کتاب «جبهه ها و جلوه های عاشقی» به قلم «غلامعلی زارع و فاطمه احمدی»و «لیلی های وطن» به قلم «رحیمه جمال» رونمایی شد.

یادآوری می‌شود در حاشیه ی این مراسم نمایشگاه کتابی با محوریت آثار دفاع مقدس با همکاری انتشارات نورالشهدا در محل سازه ی نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .