عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش 88 درصدی مزارع تکثیری گندم شهرستان گالیکش


افزایش 88 درصدی مزارع تکثیری گندم شهرستان گالیکش

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش اعلام کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت مزارع تکثیری گندم شهرستان گالیکش نسبت به مدت مشابه 88 درصد افزایش یافت.

مهندس حبیب اله زارع ضمن اعلام این خبر گفت: در سال زارعی 93-94 بالغ بر 1213 هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت گندم تکثیری رفته است که نسبت به سال زراعی گذشته 88% رشد یافته است.

وی افزود: این میزان توسط 44 بهره بردار و با عاملیت 2 شرکت و در 14 روستا و زیر نظر مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کشت شده است.

زارع خاطر نشان کرد: در این مزارع 6 رقم گندم کریم،لاین17، مروارید،گنبد،کوهدشت و N-87-20 کشت شده است که پیش بینی می شود بیش از 5000 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی هدف از این نوع کشت را در اولین گام تهیه محصول با کیفیت و سالم و استفاده از بذور گواهی شده اعلام کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف، باید کشت مزارع تکثیری افزایش یابد تا با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان از مرحله آماده سازی بستر کاشت تا برداشت بتوان بذر مورد نیاز کشاورزان را با بالاترین کیفیت و بعد از عمل آوری نهایی در قالب بذور گواهی شده، متناسب با شرایط هر منطقه به کشاورزان واگذار نمود.

لازم به ذکر است در سال زارعی گذشته بالغ بر 644 هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت گندم تکثیری رفته بود که حدود 2500 تن محصول از این مزارع استحصال شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .