عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بيش از ۲۰۰ هزار هكتار اراضي جهت پرورش ميگو در كشور شناسايي شده است

معاون آبزي پروري سازمان شيلات در آيين جشن و شكرگزاري برداشت ميگو ؛

بيش از ۲۰۰ هزار هكتار اراضي جهت پرورش ميگو در كشور شناسايي شده است

بيش از ۲۰۰ هزار هكتار اراضي جهت پرورش ميگو در كشور شناسايي شده است

معاون آبزي پروري سازمان شيلات ايران با بيان ظرفيت هاي آبزي پروري در كشور و استان، گفت: بيش از۲۰۰۰۰۰هكتار اراضي شناسايي شده در كشور به عنوان پتانسيل هاي پرورش ميگو وجوددارد و در حال حاضر بيش از ۱۴۰۰۰هكتار از اين ظرفيت زير كشت مي باشد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس افراسيابي در آيين جشن و شكرگزاري پايان برداشت ميگو در شهرستان گميشان كه با حضور دكتر زنگانه استاندار گلستان، مهندس معدني مدير كل دفتر ميگو و ساير آبزيان آب شور سازمان شيلات و مهندس قدس علوي مدير كل شيلات گلستان برگزار شد، تصريح كرد : زحمات تمام كساني كه در برگزاري اين جشن همكاري داشتند شايسته تقدير است و در واقع شكر گزاري عالي ترين شكل بندگي است و اميدواريم شاهد توسعه بيش از پيش صنعت آبزي پروري در استان و كشور باشيم.
وي افزود: در بين بخش هاي كشاورزي آبزي پروري و در بين بخش هاي آبزي پروري پرورش ميگو از حاشيه سود مناسبي برخوردار است كه جذابيت سرمايه گذاري را افزايش مي دهد.
معاون آبزي پروري سازمان شيلات ايران يادآور شد: ظرفيت بيش از ۲۰۰ هزار هكتار در زمينه پرورش ميگو در كشور شناسايي شده كه ۱۰ هزار هكتار آن در گلستان است.
مهندس افراسيابي خاطر نشان كرد: خوشبختانه فاز ۴ هزار هكتاري مجمتع پرورش ميگو گميشان فعال و پرورش دهندگان در اين قسمت در حال فعاليت هستند و تلاش ما تسريع در تكميل زيرساخت هاي فاز ۶ هزار هكتاري است كه با فعاليت جهادي قابل اجراست.
معاون آبزي پروري سازمان شيلات ايران در پايان گفت: شهرك ماهيان خاوياري پيشرفت خوبي داشته و در كنار پروش ميگو مي تواند بازار هاي هدف خوبي را در آسيا و اروپا داشته باشد.
گفتني است آيين جشن و شكرگذاري برداشت ميگو پاك گميشان پس از رفع كامل بيماري لكه سفيد، با بخش هاي متنوعي از جمله برگزاري جشنواره طبخ آبزيان ، برپايي غرفه هاي صنايع دستي تركمن و مراسمات آييني اين قوم از جمله ذكر خنجر، در شهرستان گميشان برگزار شد.
همچنين در اين مراسم پيام آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان نيز كه حاوي تقدير و تشكر از مسئولين شيلات و ساير دست اندركان در زمينه صنعت ميگو و رفع بيماري لكه سفيد بوده است، به صورت تصويري پخش شد.
لازم به ذكر است در اين مراسم از جمعي از مسئولين و جمعي از فعالين آبزي پروري استان كه در رفع بيماري لكه سفيد نقش داشته اند از سوي دكتر خون ميرزايي معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و مهندس قدس علوي مدير كل شيلات گلستان تقدير به عمل آمد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 301
  • کد خبر : 87593