عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی ترمیم و توسعه مخزن ذخیره شماره ۲ روستاهای آهنگرمحله و قرن آباد برگزار شد

با حضور نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مدیران آب منطقه ای و جهاد کشاورزی؛

جلسه هماهنگی ترمیم و توسعه مخزن ذخیره شماره ۲ روستاهای آهنگرمحله و قرن آباد برگزار شد

 با حضور نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای  استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، جلسه هماهنگی ترمیم و توسعه مخزن ذخیره شماره ۲ روستاهای آهنگرمحله و قرن آباد برگزار و بر تسریع در اجرای این مخزن تاکید شد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دبیر مجمع نمایندگان استان در این جلسه اظهار کرد: تقویت اعتبار آب بندان ها در سفر وزیر اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در سفر ریاست جمهوری نیز می تواند این موضوع جزو پیشنهادات باشد.
دکتر منتظری افزود: امیدوار هستیم با تسریع اقدامات در توسعه سد کوچک مخزنی شماره ۲ در این دو روستا، هر دو روستا بتوانند از این امکان به صورت مسالمت آمیز بهره مند شوند و باید اتمام این طرح، نیز یک برش زمانی در نظر گرفته شود.
مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: آب بندان ها برای مهار آب و تامین آب کشاورزی بسیار می تواند موثر باشد و باید آب بندان های موجود مرمت و حفظ بشود ودر موضوع توسعه آب بندان ها نیز آینده نگری در استان صورت گیرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، در این جلسه گفت: هدف اصلی از ساخت مخزن شماره ۲ در مجاورت مخزن شماره ۱ که در اختیار روستای قرن آباد است، تغذیه مصنوعی آبهای زیرزمینی برای تقویت چاههای روستای آهنگر محله که در پایین دست این مخزن قرار دارد، بود.
مهندس حسینی افزود: طبق درخواست مردم روستای آهنگر محله، مقرر شد اقدام لازم به منظور عقد قرارداد بهره برداری از مخزن ذخیره شماره ۲ انجام شود تا آب باقیمانده در مخزن نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مهندس حسینی در ادامه تصریح کرد: همچنین پس از ارائه درخواست از سوی سازمان جهاد کشاورزی و برگزاری جلسه کمیته فنی مشترک سازمان مذکور و شرکت آب منطقه ای، عملیات اجرایی ترمیم و توسعه مخزن شماره ۲ توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد. 
وی با بیان اینکه مبحث احداث آب بندان ها اعتبار بسیار ناچیزی دارد، گفت: در 40 نقطه استان احداث آب بندان مطالعه و نقاط مشخص شده است که نیازمند اعتبار برای اجرا است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: تغذیه مصنوعی و تقویت آب بندان ها از اهداف مشترک وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی است.
مختار مهاجر افزود: از محل اعتبارات در اختیار این سازمان عملیات مرمت و توسعه مخزن شماره ۲ با سرعت مناسبی انجام خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .