عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت های هلال احمر گلستان در حوزه جوانان طی ۹ ماهه ۱۴۰۰


فعالیت های هلال احمر گلستان در حوزه جوانان طی ۹ ماهه ۱۴۰۰

 

فعالیت های هلال احمر گلستان در حوزه جوانان طی ۹ ماهه ۱۴۰۰

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان اقدامات حوزه جوانان استان را در ۹ ماهه سال جاری تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، فاطمه میرزاحسینیان گفت: اعضای جوانان استان در راستای برنامه های فرهنگی، سلامت محور، فرهنگی و آموزشی در قالب کانون های جوانان، روستایی، دانش آموزی، دانشجویی، غنچه های هلال و خانه های هلال، در طول سال برنامه های مختلفی را به اجرا در آورده است.  اهم این برنامه ها با عناوین اقدامات پیشگیری و مبارزه با کرونا، آموزش های کمکهای اولیه، درختکاری، طرح ملی دادرس، هفته مبارزه با مواد مخدر، جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی و برگزاری مانور سراسری زلزله است که در ۹ ماهه سال جاری و با توجه به شرایط کرونا اجرا شده است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در راستای اجرای برنامه های سلامت محور از در سال جاری بیش از ۷ هزار نفر روز عضو جوان در واکسیناسیون عمومی، تب سنجی غربالگری و توزیع بسته های بهداشتی، پایش واحدهای صنفی و محلات و معابر شرکت کردند و به بیش از ۶۹۳ هزار نفر گلستانی خدمات ارائه دادند.
وی خاطر نشان کرد: طی تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است به ۳۵۵ مددجوی کمیته امداد در قال طرح یاس آموزش های امدادی داده شد. طی تفاهم نامه که با آموزش و پرورش وجود دارد و هرساله اجرا می شود در ۲۵۰ مدرسه به ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه هشتم آموزش های امدادی در قالب طرح ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) داده شد. همچنین در ۱۶۰ مدرسه ی استان با مشارکت ۵ هزار عضو کانون دانش آموزی مانور زلزله برگزار شد.
میرزاحسینیان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزنده اعضای جوان در راستای حفظ محیط زیست اجرای طرح نهال کاری و نهضت ملی سبز است که در دو مقطع ۶۷۲ عضو جوان اقدام به کاشت نهال کردند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان توضیح داد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، ۴۰۰ عضو جوان برنامه های آموزشی و فرهنگی در قالب کارگاه آموزشی و نمایشگاه و پوستر آموزشی به صورت حضوری و با استفاده از ظرفیت شبکه ها مجازی اجرا کردند.
وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری گلستان میزبان هفتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه دانش آموزی بوده است که در اختتامیه این جشنواره از ۱۲ اثر برگزیده ۷ اثر موفق به دریافت تندیس شدند.  ۲۵ زوج جوان هلال احمری که امسال زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند تجلیل شدند.
وی در پایان گفت: مراسم تحلیف و انتقال اعضای جوانان هلال احمر استان به حوزه امداد و نجات هم در ۱۰ شعبه و  ۶۰ عضو انجام شد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .