عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توضیحات شهردار گرگان درخصوص واگذاری مدیریت پارک جنگلی النگدره به منابع طبیعی


توضیحات شهردار گرگان درخصوص واگذاری مدیریت پارک جنگلی النگدره به منابع طبیعی

توضیحات شهردار گرگان درخصوص واگذاری مدیریت پارک جنگلی النگدره به منابع طبیعی

 شهردار گرگان در خصوص نامه واگذاری مدیریت بهره وری پارک جنگلی النگدره اظهار داشت: قرارداد واگذاری پارک جنگلی النگدره به مدت دو سال از مرداد 91 الی مرداد 93 توسط شهردار اسبق و مدیرکل وقت منابع طبیعی به امضا رسید که در بند 9 این تفاهنامه ادامه مدیریت شهرداری را تحت عنوان اقدامات حفاظتی و نگهداری امکان پذیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی در گفتگوی زنده با برنامه رادیویی روزنه خاطرنشان کرد: در مرحله بعد بحث واگذاری 15 ساله جنگل مطرح شد که از سال 97 تاکنون در حال بررسی و امضای پیش نویس ها بوده و بحث تضامین آن مطرح بود.
 وی ادامه داد: کارشناسان ما در شهرداری در خصوص پیش نویس های مطرح شده تلاش بسیاری کردند تا مسئولیت شهرداری که بدون اختیارات لازم است را به یک حالت منطقی تغییر دهند.
 شهردار گرگان با بیان اینکه تضامین ارائه شده وثیقه های ملکی بوده اند، گفت: تمامی طرح های شهرداری در قالب کتابچه مصوب بوده و هر پیشنهادی که به منابع طبیعی ارائه می شود باید قبلاً مجوز آن گرفته شده باشد.
سبطی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهرداری گرگان نگاه درآمدزایی نسبت به مجموعه النگدره نداشته، انتظار داشتیم نوع قرارداد با منابع طبیعی بدون وثیقه و از طریق نامه اداری برقرار می شد.
شهردار گرگان ادامه داد: اقدامات حفاظتی و رفاهی که از سوی شهرداری شده بر اساس طرح و ارائه خدمات شایسته به شهروندان بوده و از این فعالیت ها کاملاً دفاع می کنیم.
 محمدرضا سبطی با بیان اینکه بار مسئولیت این قرارداد به صورت یکطرفه برعهده شهرداری گذاشته شده، گفت: این درحالی است که ناظر اداره منابع طبیعی نیز در جنگل وجود دارد و هر اتفاقی که می افتد او در جریان قرار می گیرد.
 وی تصریح کرد: شهرداری گرگان نه تنها درآمدی از پارک ندارد بلکه سالیانه حدود 8 میلیارد تومان برای حفاظت و نگهداری هزینه می کند که به خاطر شهروندان عزیز است و به آن افتخار می کنیم.
شهردار گرگان با بیان اینکه 13 بند از قرارداد می بایست اصلاح شود، گفت: ما برای آنکه این طرح را به طور کامل اجرا کنیم و در بودجه سال آینده ببینیم، باید حق واگذاری جزء نیز داشته باشیم که در قرارداد این امکان از ما سلب شده است.
 سبطی افزود: ما با پول عوارض و سرمایه شهروندان در النگدره مستحدثاتی انجام داده ایم اما سرنوشت اعیانی ها و سرمایه گذاری های انجام شده بعد از پایان قرارداد نامشخص است و ما به علت اینکه ملزم به صیانت از حقوق خود می باشیم، خواستار خروج از قرارداد شده ایم.
 وی در پاسخ به اظهار مدیرکل منابع طبیعی گلستان مبنی بر عدم دریافت نامه واگذاری پارک جنگلی النگدره از سوی شهرداری گرگان به آن اداره گفت: نامه ای که ما صادر کردیم در پاسخ و بازگشت به نامه مدیرکل منابع طبیعی بوده که از طریق سامانه برای ایشان ارسال شده و قاعدتاً باید در همان لحظه صدور به دست ایشان رسیده باشد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شهرداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .