عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری 18 دوره توانمندسازی جوامع محلی در حوزه گردشگری استان گلستان


برگزاری 18 دوره توانمندسازی جوامع محلی در حوزه گردشگری استان گلستان

برگزاری 18 دوره توانمندسازی جوامع محلی در حوزه گردشگری استان گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری 18 دوره توانمندسازی جوامع محلی در راستای آموزش جوامع محلی برای جذب و افزایش مشارکت جوامع در حوزه گردشگری استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی امروز یکشنبه 19 دی‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: 18 دوره توانمندسازی جوامع محلی با محوریت شناخت صنعت گردشگری با حضور 360 نفر در 14 شهرستان استان گلستان برگزار شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با عناوینی ازجمله کارگاه آموزشی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گردشگری برای رشد فراگیر، آشنایی با ساختار و کارکردهای سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه پایدار گردشگری روستایی، برای فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
وی با تأکید بر این‌که توانمندسازی جوامع محلی نقش مهمی در رونق و توسعه گردشگری دارد، بیان کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای توسعه جوامع روستایی و محلی به‌ویژه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی تأثیرگذار بوده و هدف از برگزاری آن ارتقای سطح توانایی و مهارت‌های کاربردی در راستای توسعه پایدار مناطق روستایی و ارتقا ارائه خدمات، تسهیل و توسعه گردشگری در سطح شهرستان‌های استان است.
فرمانی با تأکید بر ضرورت همکاری و مشارکت جوامع محلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها برای حضور گردشگران و ایجاد جذابیت‌های طبیعی و مصنوعی، تصریح کرد: در مسیر توسعه گردشگری همراهی جوامع محلی و سرمایه‌گذاران بومی بسیار بااهمیت است و در یک تعامل و مشارکت می‌توان از این فضای فراهم‌شده بیشتر استفاده کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .