عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 16 کیلومتر از محور گنبد – اینچه برون تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

16 کیلومتر از محور گنبد – اینچه برون تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۱۶ کیلومتر از جاده ترانزیتی "نفت" واقع در گنبدکاووس به طول ۵۴ کیلومتر از محل اعتبارات ۱۴۰۰ زیرسازی و آسفالت و آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"حسین محبوبی" مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در حوزه راه، جاده نفت مهمترین پروژه شهرستان  گنبدکاووس است اظهارداشت: تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای آسفالت  این پروژه تا کیلومتر ۶و زیرسازی آن به طول چهار کیلومتر هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ترانزیتی نفت مصوب شد که فقط هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت، افزود: امسال افزایش اعتبار خوبی در این حوزه داشتیم به طوری که ۳۵۰میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه مصوب شد که تاکنون ۳۰درصد آن تخصیص یافته است و دریافت قیر رایگان برای آن هم در برنامه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و آسفالت جاده نفت را ۳۰درصد اعلام کرد و افزود : طبق برنامه ریزی از محل اعتبارات امسال ۱۶ کیلومتر این پروژه از سمت گنبد به اینچه برون توسط پیمانکار راه و شهرسازی انجام می‌شود و کیلومتر ۲۵به بعد آن هم توسط پیمانکار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال انجام است.

مهندس محبوبی افزود: از طریق نماینده مردم شریف شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم تا این پروژه در ماده ۲۳ قانون بودجه ۱۴۰۱لحاظ شود تا بخشی از هزینه‌های آن از محل اعتبارات ملی اختصاص یابد.

وی گفت: با توجه به عرض کم و ترانزیتی بودن مسیر فعلی گنبدکاووس به اینچه برون، جاده نفت جایگزین خوبی برای به حداقل رساندن بار ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی در این مسیر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن اشاره به علت نامگذاری جاده نفت گفت : اطلاع دقیقی از تاریخ احداث و علت نامگذاری جاده نفت در دست نیست اما برخی اهالی معتقدند حدود ۲دهه قبل وزارت نفت به گمان وجود میدان‌ گازی اقدام به حفاری‌ و احداث دکل در این منطقه کرد و برای رسیدن به این هدف جاده‌ای خاکی - شنی با عرض کمتر از چهار متر و طول ۲۳ کیلومتر بازگشایی کرد و آن‌را آماده تردد ساخت.

وی افزود: سال‌ها بعد از احداث این مسیر ۲۳ کیلومتری، مسئولان وقت شهرستان گنبدکاووس به این نتیجه رسیدند که با ادامه جاده نفت می‌توانند راه دسترسی به مرز اینچه برون را حدود ۳۰ کیلومتر کوتاهتر کنند و براساس این جمع‌بندی، تعریض و بهسازی این جاده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به وضعیت فعلی جاده نفت اشاره کرد وگفت: با توسعه محدوده شهری گنبدکاووس، حدود هشت کیلومتر از این جاده به دلیل قرار گرفتن در مسیر میدان فروش دام و محل دفن بهداشتی زباله گنبدکاووس به طور استاندارد ساخته شد اما بقیه این مسیر پرتردد کماکان غیراستاندار است.

مهندس محبوبی درباره علت افزایش  تقاضا برای بهسازی و تکمیل جاده نفت در سنوات اخیر گفت: در سال‌های بعد این محدوده به سبب وجود هزاران هکتار عرصه‌ منابع ملی و زمین‌های کم بازده برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری از جمله بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ کشور مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار گرفت و تقاضا برای بهسازی و تکمیل جاده نفت افزایش یافت.

گنبدکاووس با حدود ۳۷۵هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .