عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استانداردسازی وسایل گرمایشی و رعایت الگوی مصرف؛ دو راهکار عملی جهت عبور از فصل سرد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در گفت‌وگو با شبکه سلامت سیما:

استانداردسازی وسایل گرمایشی و رعایت الگوی مصرف؛ دو راهکار عملی جهت عبور از فصل سرد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان، استانداردسازی وسایل گرمایشی و رعایت الگوی مصرف را دو راهکار عملی جهت عبور از فصل سرد دانست اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم تمام فرهنگ‌سازی‌ها درزمینهٔ مصرف بهینه، به علت عدم رعایت مبحث 19 در بسیاری از ساختمان‌ها و نیز استاندارد نبودن بیشتر وسایل و تجهیزات گازسوز، مصرف سرانه‌ گاز در کشور بیش از نُرم عادی است.

به گزارش روابط عمومی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان، علی طالبی، در گفت‌وگو با شبکه سلامت سیما، بابیان این مطلب، اظهار داشت: دمای رفاه، دمایی تعریف‌شده بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد است که با رعایت آن، می‌توان مصرف بهینه را مدیریت و از تلفات گرما جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: با دو نوع بحث رفتاری می‌توان اتلاف گرما را به حداقل رساند که اولین و مهم‌ترین بحث، به فرهنگ، آموزش و آموزه‌هایی برمی‌گردد که ما برای مصرف بهینه داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در ادامه، افزود: مورد دوم، بحث سامانه‌های گرمایشی است؛ این‌که از چه وسیله گرمایشی و با چه راندمانی استفاده می‌کنیم بسیار مهم است. اگر راندمان وسایل و تجهیزات گازسوز افزایش یابد، تأثیر آن در میزان مصرف گاز بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی بابیان این‌که ما اکنون بیش از ظرفیت ذخایر انرژی خود، مصرف می‌کنیم و به‌عنوان دومین کشور دارنده بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا، بالاترین سرانه مصرف راداریم، اظهار داشت: این انرژی باید برای نسل‌های بعد هم بماند. تلاش کنیم تا از ما به‌عنوان نسل اسراف یاد نشود.

طالبی در پایان، تصریح کرد: از هم‌وطنان عزیز درخواست داریم که با رعایت یکسری موارد ساده مانند پوشیدن لباس گرم، کاهش دمای رفاه و تنظیم آن بین ۲۱- ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی زمانی که در منزل نیستند و اقداماتی از این قبیل، در این صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن گاز سهیم باشند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .