عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرایی طرح کنترل سیل در حوزه گرگانرود تشریح شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان :

عملیات اجرایی طرح کنترل سیل در حوزه گرگانرود تشریح شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان طرح کنترل سیل در حوضه گرگانرود را تشریح کرد و گفت :این طرح در دو بخش مطالعات جامع سیل و عملیات اجرایی اضطراری و کنترل سیل در حوزه گرگانرود در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ،مهندس ایرج حیدریان افزود:هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب و تهیه و اجرای طرحهای کنترل سیل در حوزه گرگانرود در سه محور آبخیزداری،هشدار سیل و مهندسی رودخانه است.
وی اظهار داشت :در بخش عملیات اجرایی اضطراری کنترل سیل ،دیواره سازی رودخانه به طول 19300 متر و میله کوبی در حریم  و بستر رودخانه به طول 120 کیلو متر انجام شده است.
حیدریان  همچنین گفت:در این بخش ،لایروبی ،تعریض و تثبیت و ساماندهی بستر رودخانه در طولی بالغ بر 565 کیلو متر انجام شده است . همچنین 400 تابلوی هشدار دهنده و 53 دستگاه سیستم هشدار سیل نیز خریداری و نصب شده است .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان هزینه اجرایی این طرح در سال 1392 را بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان عنوان کرد که از پیشرفت فیزیکی 77 درصدی بر خوردار است .
گفتنی است رود گرگان یا گرگانرود یکی از مهمترین رودخانه های شمال شرق ایران است  که این رود از رشته کوه آلاداغ در بجنورد سرچشمه می گیرد و از ناحیه ی خواجه نفس در نزدیکی بندر ترکمن به دریای خزر می ریزد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .