عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناسایی و توقیف ادویه جات با علامت استاندارد جعلی


شناسایی و توقیف ادویه جات با علامت استاندارد جعلی

شناسایی و توقیف ادویه جات با علامت استاندارد جعلی

 سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از شناسایی و توقیف ادویه جات با نشان استاندارد جعل شده در سطح بازار استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان سید مهدی حسینی گفت: بر اساس بازرسی های انجام شده از سطح بازار استان، کارشناسان اداره کل استاندارد گلستان موفق به شناسایی مکان بسته بندی و توقیف ادویه جات با علامت استاندارد جعلی شدند.
حسینی در ادامه گفت: بازرسان اداره کل استاندارد با ردیابی عرضه ادویه جات دارای علامت استاندارد جعل شده موفق به شناسایی محل بسته بندی این ادویه جات در استان شدند.
وی افزود: این محصولات با علامت استاندارد جعلی شامل 12 نوع مختلف از ادویه جات (زنجبیل، فلفل، زردچوبه و ....) بوده که در این بازرسی 595 بسته محصولات آماده شده و 5392 لیبل دارای علامت استاندارد جعلی کشف و ضبط شد.
دبیر شورای استاندارد استان در ادامه گفت: از آنجا که به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جعل نشان استاندارد جرم محسوب می شود پیگیری لازم حقوقی  در این زمینه در دست اقدام می باشد.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از ادویه جات اگرچه مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند ولی در صورتی که تولید کنندگان آنها قصد استفاده از علامت استاندارد بر روی محصولات خود را دارند باید ابتدا نسبت به استانداردسازی فرایند بسته بندی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره کل استاندارد اقدام نمایند.
حسینی در پایان به گلستانی ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا پیامک 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا به کمک یک پیامک رایگان به شماره 10001517، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .