عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 45 درصد اشتغال کشور در بخش صمت نقش آفرینی می کنند


45 درصد اشتغال کشور در بخش صمت نقش آفرینی می کنند

45 درصد اشتغال کشور در بخش صمت نقش آفرینی می کنند

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت ذینفعان زیادی دارد و خانواده بزرگی را تشکیل می دهد و 45 درصد اشتغال کشور در این بخش نقش آفرینی می کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، درویش علی حسن زاده در نشست دهه تولید و تجارت استان گلستان که با حضور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شرکت خدماتی شهرک صنعتی بندرگز برگزار گردید، گفت: بدلیل اهمیت بالای حوزه تولید و تجارت از یکم تیر ماه که روز ملی اصناف است تا دهم تیر ماه روز ملی صنعت و معدن به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است .

وی گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت ذینفعال زیادی دارد و خانواده بزرگی را تشکیل می دهد بطوریکه 25 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و 45 درصد اشتغال کشور در این بخش نقش آفرینی می کنند که ضرورت توجه ویژه به این حوزه را بیش از پیش می نمایاند .

به گفته حسن زاده ، وزارت صمت در دولت جدید اقدامات موثری را شروع کرده که یکی از این اقدامات ساماندهی قطعی برق واحدهای تولیدی جهت جلوگیری از خاموشی برق منازل مسکونی مردم است و در این راستا از قطعی نامنظم برق واحدهای صنعتی که در سنوات گذشته اتفاق می افتاد جلوگیری شده است و همین موضوع باعث شده تا واحدها با برنامه ریزی بهتر تولید خود را پیش ببرند ، ضمن این که ماشین آلات خط تولید آنها نیز از نوسانات برق آسیب نمی بیند .

وی همچنین افزود : اجرای 14 هزار مگاوات نیروگاه اختصاصی برق برای حوزه صنعت با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و نیرو با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری صورت گرفته است که قرار است طی سه سال آینده به بهره برداری برسد .

حسن زاده گفت : نهضت ساخت داخل یکی از ماموریتهای وزارت صمت می باشد که پارسال با جلوگیری از ورود کالاهایی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شد ، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی حاصل گردید و این رویکرد در سالجاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با توسعه این طرح ضمن ارتقاء تولیدات داخلی از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری نمائیم .

وی با بیان این که وزارت صمت چند هدف کلان را دنبال می نماید، گفت: اصلاح ساختارهای تامین مواد اولیه و شفاف سازی نظام توزیع با درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالاها از جمله اهداف مهم وزارت صمت است که با جدیت آنها را پیگیری می کند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 196
  • کد خبر : 93685