عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان:

مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است

مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است

 در سومین روز از هفته ملی مهارت به منظور تشریح برنامه های هفته ملی مهارت جلسه شورای مهارت شهرستان آزادشهر با حضور حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و سایر اعضای این شورا یکشنبه 2 مرداد ماه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان؛ حمزه کرایلو گفت: مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است و باید به سمت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای حرکت کنیم.

حمزه کرایلو ظهر امروز در جلسه شورای مهارت آزادشهر به آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح "نخلستان" در تلاش هستیم فارغ التحصیلان دانشگاهی را در حوزه مهارت‌های it‌ آموزش دهیم تا نیاز بازار و صنایع را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در استان گلستان براساس آخرین پایش ها بیش از ۱۲۰ هزار نفر بیکار وجود دارد و در قالب "کهاد" نیز موضوع آموزش‌ مهارت‌‌های مبتنی بر رشته تحصیلی دانشجویان را در نظر بگیریم.

این مقام مسئول افزود: امیدواریم بتوانیم در دانشگاه آزاد آزادشهر مرکز مشاوره مهارت را راه اندازی کنیم و بتوانیم از این طریق طرح نخلستان و کهاد را اجرایی کنیم. کرایلو به سامانه "سام" اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم که نیاز مربی خود را در استان فراهم کنیم و می‌توانیم با این افراد در قالب خرید خدمت قرارداد ببندیم. وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است و باید به سمت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای حرکت کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .