عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قریب به 4 هزار پروژه راهداری سالانه در طول راههای کشور اجرا می شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

قریب به 4 هزار پروژه راهداری سالانه در طول راههای کشور اجرا می شود

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر یکروزه به گرگان از اجرای سالانه قریب به 4 هزار پروژه راهداری در طول راههای کشور خبرداد و گفت: برنامه ریزی می شود که ظرف یکسال مالی این پروژه ها به پایان برسند.

رضا اکبری در حاشیه بازدید از پروژه های راهداری استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر استان افزود: بعضی از این پروژه ها مانند روکش آسفالت از پروژه های جاری هستند و برخی دیگر شامل ساخت ابنیه فنی، پل ها و نقاط حادثه خیز می شود که امسال برای اجرای این پروژه ها در استان ها حدود 20 هزار میلیارد تومان از منابع ملی و استانی انعقاد قرارداد شده است.
به گفته وی،در استان گلستان هم اکنون یکصد پروژه راهداری فعال است که 20 پروژه مانند تقاطع فاضل آباد، تعریض محور آق قلا-بندرترکمن، اجرای روشنایی کمربندی سرخنکلاته، تعریض محور سنگدوین به بدراق، روکش آسفالت محوراصلی از بندرگز تا خراسان شمالی و اجرای روشنایی وحفاظ بتنی در مقاطع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اکبری ادامه داد:حدود 200 میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون برای این پروژه ها در استان اختصاص یافته و تا آخر سال مالی امسال نیز به تناسب پیشرفت آنها اعتبارات جدیدی تزریق می شود تا در پایان سال به بهره برداری برسند.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآورشد: تقاطع فاضل آباد یکی از پروژه های مهم گلستان است که بنا به مشکلات شرکت زیرساخت با پیمانکار قبلی، وزارت راه و شهرسازی، تکمیل عملیات آن را با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان واگذار کرد.
به گفته اکبری، سازمان نیز برای تسریع در تکمیل آن و رفع این نقطه حادثه خیز که از درخواست های مردمی و تاکید نماینده مردم شهرستان بوده، بلافاصله بعد از تحویل پروژه، برآورد کارهای باقیمانده را انجام داد و بخشی از آنها را به مناقصه گذاشت و در تعدادی دیگر با استفاده از ماشین آلات ملکی و اجاره ای سازمان به اجرا درآمد و برای بقیه کار نیز تا یکماه آینده پیمانکار مورد نظر مشخص و تمام تلاش می شود که ظرف شش ماه به پایان برساند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز در حاشیه این بازدیدها در مصاحبه با واحد مرکزی خبر استان اظهارداشت: نقاط پرتصادف شناسایی شده استان براساس کروکی پلیس راه 48 نقطه است که تقاطع فاضل آباد یکی از آنهاست.
به گفته مهدی میقانی، طبق حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از استان ، رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفته است .
دکتر رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور امروز پنجشنبه با سفر به گلستان از راههای استحفاظی استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی پروژه های در دست اجرا از جمله عملیات تقاطع غیرهمسطح فاضل آباد(تقاطع علی آباد به فاضل آباد)،عملیات تعریض و بهسازی محور سنگدوین به بدراق ملا در علی آباد، اجرای آسفالت گرم محور آق قلا به گنبدکاووس، شبکه روشنایی کمربندی سرخنکلاته و تعریض محور بندرترکمن، بازدید از تجهیزات وماشین آلات راهداری اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان گرگان با حضور مهندس سنگدوینی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان گرگان و آق قلا، نقاط مستعد حادثه در محور خوش‌ییلاق (تنها محور ترانزیتی کوهستانی استان گلستان) و وضعیت پل پادگان نوده‌خاندوز در محور ترانزیتی خوش‌ییلاق
قرار گرفت و در حین این بازدیدها نشست صمیمانه ای با فرماندار شهرستان آزادشهر داشت.

 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .