عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه تخریب ۶۷ قطعه آب بندان غیرمجاز در بالادست سدوشمگیر از اواخر پاییز امسال


برنامه تخریب ۶۷ قطعه آب بندان غیرمجاز در بالادست سدوشمگیر از اواخر پاییز امسال

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت اب منطقه ای گلستان در این جلسه گفت: حدفاصل بین سد بوستان تا سد وشمگیر تعداد حدود ۵۰۰  قطعه آب بندان احداث شده که از این تعداد ۱۷۰ قطعه غیرمجاز است که ۶۷ قطعه در بستر کبیر رودخانه و بقیه خارج از آن احداث شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ، مهندس جواد تیموری اظهار کرد: پس از حدود یک دهه پیگیری در خصوص قلع و قمع آببندانهای غیر مجاز توسط این شرکت ، در گام نخست تعداد ۶۷ قطعه اب بندان غیرمجاز در بالادست سدوشمگیر درپایان فصل پاییز امسال تخریب می شوند.
وی تصریح کرد: این ۶۷ آببندان که در مناطق بالادست سد وشمگیر بر روی رودخانه گرگان رود احداث شده ،  ظرفیت آبگیری حدود ۶ میلیون مترمکعب دارد که از روان آب های بالادست به صورت غیرمجاز برداشت می کنند .
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت اب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته شرکت آب منطقه ای پیگیری های زیادی در خصوص برخورد با صاحبان این اب بندان های غیرمجاز داشته و مکاتبات و مستندات زیادی موجود است که تصمیم به تخریب آنها را داشته اما اتفاق نظر در مورد تخریب این آب بندان ها در سایر دستگاه های متولی وجود نداشت و فعالیت انها همچنان ادامه یافت.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این دولت و پس از استقرار استاندار محترم ، اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و آب منطقه ای گلستان امادگی کامل برای تخریب این آب بندان ها را داشته و بیش از گذشته مصمم به تخریب انها است تا اراضی مجاز پایین دست بتوانند نسبت به آبیاری محصولات خود اقدام کنند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد که حدود ۱۰۰ اببندان غیرمجاز نیز در اراضی کشاورزی احداث شده که در جلسه مدیریت بحران استان مقرر گردید توسط سازمان جهاد کشاورزی تخریب شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .