عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی و مهارت آموزی جوانان در توسعه اشتغال پایدار برگزار شد

با حضور مشاور جوان استاندار در فنی و حرفه ای گلستان:

نشست هم اندیشی و مهارت آموزی جوانان در توسعه اشتغال پایدار برگزار شد

 نشست هم اندیشی و مهارت آموزی جوانان در توسعه اشتغال پایدار، با حضور مشاور جوان استاندار، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای و مشاوران جوان مراکز آموزش فنی و حرفه ای گلستان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان در این نشست ابتدا حاجی محمدی مشاور جوان اداره کل، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه و به بیان برنامه های پیش رو پرداخت.

 در ادامه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با اشاره به مشکلات حال حاضر جوانان، گفت: یکی از معضلات در بین جوانان، رواج نیافتن فرهنگ کار و مهارت آموزی است بطوری که امروزه شاهد عدم تناسب بین ظرفیت فعلی پذیرش دانشجو و نیازهای آتی بازار کار هستیم و باید همگی در راستای ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی تلاش نمائیم.

 ابوالفضل تیرانداز گفت: جوانان پتانسیل بسیار بالایی داشته و می توانند با درست به کار بردن از این انرژی در راستای اهداف مشخص و نیز گام برداشتن در راستای مهارت آموزی، راه موفقیت را طی نمایند.

 علی نصیبی مشاور جوان استاندار گلستان نیز در این نشست با تقدیر از تعاملات خوب صورت گرفته توسط اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و با تأکید بر سخنان وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: باید در راستای ترغیب فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهارت آموزی گام های موثری برداشته شود تا در امر اشتغال با مشکل مواجه نشویم و تربیت و توسعه نیروی انسانی ماهر، برنامه ریزی را برای آینده راحت تر خواهد کرد.

 وی با ارائه فعالیت های حوزه مشاوران جوان استاندار، گفت: با طراحی مدل در این حوزه در حال حاضر 65 مشاور جوان در ادارات کل، سازمان ها و دیگر نهادها فعالیت میکنند و دولت تدبیر و امید نگاهی ریشه ای به موضوع جوانان دارد.

 مشاور جوان استاندار گلستان تفکر مهارت آموزی را از جمله موارد با اهمیت در ترویج بین جوانان دانست و گفت: تأثیرات مثبت آموزش فنی وحرفه ای در جامعه کاملا ملموس است و امروزه فرهنگ مهارت آموزی باید فراگیر شده و ارتقاء مهارت از اولویت های زمینه اشتغال جوانان باشد و با توجه به اینکه 38% از جمعیت استان را نیز جوانان تشکیل می دهند، این امر از ضروریات به حساب خواهد آمد.

 نصیبی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از جمله ادارات استان بشمار می آید که از پتانسیل جوانان به خوبی استفاده می نماید و در طرح 2 پرسش استاندار ازجوانان هم شاهد بودیم که مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران گرگان توانست دریکی از بخش ها مقام دوم را کسب نماید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .