عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتباط منطقي راه، انسان و خودرو تصادفات جاده اي را كاهش مي دهد

مديرکل دفتر ايمنی و حريم سازمان راهداری:

ارتباط منطقي راه، انسان و خودرو تصادفات جاده اي را كاهش مي دهد

ارتباط منطقي راه، انسان و خودرو تصادفات جاده اي را كاهش مي دهد

مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاكيد بر نقش مهم انسان، راه و خودرو در ایمنی جاده ها، گفت: ارتباط دوسویه و منطقي راه با انسان و وسیله نقلیه در كاهش تصادفات جاده اي بسيار مهم است كه بايد در ايمن سازي راهها مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" مهران قربانی" عصر چهارشنبه در جلسه شورای راهداری راه و شهرسازي گلستان در محل سالن اجتماعات اين اداره كل، افزود: براي برقراري ارتباط بين اين سه عامل در مقطع کنونی، لازم است که سه اصل بديهي ميدان ديد، اصل بديهي فرصت شش ثانيه و اصل تبعيت از منطق ادارك راننده در ايمن سازي راه ها لحاظ شود.

به گفته قرباني، عدم دید یا امکان تشخیص وضعیت مناسب راه و مواجه با وضعیت غیرمنتظره و پیش بینی نشده از بزرگترین مخاطرات جاده ها است که مصداق آن در نقاطي از راه های ما بویژه راه های فرعی و در هنگام شب وجود دارد.

وي ادامه داد: با رعايت اصل بديهي فرصت شش ثانيه، هر حالت غير منتظره اتفاق افتاده در جاده چهار تا شش ثانيه قبل به راننده اطلاع داده مي شود.

وي افزود: در اصل تبعيت از منطق ادارك راننده نيز هر اداركي كه راننده در جاده دارد براي 12 ثانيه قبل است كه اصل بسيار مهمي در پيشگيري حوادث جاده اي است.

وي با بيان اينكه اين اصول از اصول مورد توجه در ايمن سازي راه هاي دنياست، افزود: رعايت اين اصول از طريق جابه جايي، تعويض و حذف مناسب تابلوها و علائم جاده اي ممكن است و راه را براي راننده، خود معرف، بخشنده و ایمن مي كند و حقوق اوليه همه استفاده کنندگان از راه ها تامين مي شود.

قرباني اظهار كرد: بازدیدهای میدانی نشان داده که در مشکلات موجود ایمنی راه ها، پررنگ ديدن اين اصول، کار ایمن سازی راه ها را بهتر پیش می برد.

وي گفت: در اصلاحيه جلد اول آیین نامه ایمنی راه های ایران كه مترقیانه است، اين موارد ديده شده كه لازم است مطالعه شود.

به گفته قرباني، در مقطع کنونی با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات مصوب سال 89 و تغییرات آیین نامه ای کشور و مباحث رسانه ای، شرایط خاصی در ایمن سازی راه ها وجود دارد كه كار را، متفاوت و سخت تر کرده است.

مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری با بيان اينكه، مهم، پذیرش مقطع كنوني و هماهنگی با الزامات و مطالبات این مقطع است، اظهارداشت: اگر نخواهیم جهانی فکر کنیم بايد مبنا را دست كم براي خانواده خود به عنوان استفاده كننده از راه گذاشته تا سختي کار جبران شود.

قرباني، وضعیت راهداران را به هنگام ايمن سازي راه ها مانند وضعيت رزمندگان در کنار و میدان مین توصيف كرد و گفت: كار راهداران يك نوع مجاهدت است كه نبايد گذاشت مشكلات مالي و مادي اجر مجاهدت هاي ما را سست كند بلكه با هنر مديريت مديران مي توان آن را حفظ كرد.

وي ادامه داد: با نگاه ايمن سازي راه هاست که مي توان به جلو، حركت و از حقوق حقه خود در محاكم قضايي دفاع كرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در پايان از مدیران ستادي و شهرستاني خواست که با ظرافت و دقت نظر و حداقل داشته ها، افزايش ایمنی جاده ها را فراهم کنند.

مهندس "علي بخش رستمي" افزود: برای ما ممکن است جاده ها تکراری شده باشند و اشکالات آن عادی به نظر برسد و به چشم نیاید اما طي بازديدهاي ميداني از راه ها و با نگاه بهره بردار و مردم، مي توان ايمني آنها را با جابه جايي و به كارگيري مناسب علائم، بيش از پيش فراهم ساخت.

رستمي، اين نشست ها را، فرصتی براي بهره مندي از دانش تئوری، عملی و اجرایی ارزشمند متخصصين امر بيان كرد.

مديركل دفتر ايمني و حريم سازمان راهداري در سفر يكروزه خود به گلستان از چند محور استان نيز بازديد داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .