عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد

به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان؛

اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد

 اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد

 اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان میهمان ویژه، نشست دکتر شتایی، سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکتر حاجی‌گلدی کر، معاون توسعه و منابع استانداری گلستان و نمایندگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دستگاه‌های اجرایی و ...، بیست‌و‌دوم آبان ماه در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این نشست گفت: امیدوارم نتایج حاصل از این نشست برای ارتقا جایگاه علمی استان گلستان و کشور منشاء اثر باشد.

 دکتر شتایی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری از دوازدهم لغایت هجدم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: برنامه‌های این هفته براساس دستورالعمل ابلاغی شده توسط  ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم و مطابق سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دبیرخانه هفته پژوهش استان در نظر گرفته شده است.

 وی با قدردانی از کسانی که برای حفظ و ایجاد امنیت در جامعه و جلوگیری از به ثمر نشستن توطئه دشمنان تلاش کردند گفت: مبنای قوی شدن کشور پیشرفت علمی است که نیازمند آرامش در فضای جامعه است.

 دکتر شتایی با بیان اینکه دشمن از قوی شدن ایران اسلامی می‌هراسد تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با پیشرفت‌های علمی زمینه ایجاد تمدن اسلامی را بوجود آوریم.

 سپس ‌دکتر حسام، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دبیر برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان گلستان با تأکید بر ارایه دستاوردهای نوآورانه و خلاقانه توسط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف در هفته پژوهش و فناوری استان بیان داشت: هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار پژوهش و فناوری پیشرفته، تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در استان با نواختن زنگ پژوهش در یکی از مدارس استان آغاز و طی آن دو جشنواره دانش‌آموزی و برگزیدگان پژوهش و فناوری استان برگزار و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان برپا خواهد شد.

در ادامه جلسه ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که به عنوان میهمان ویژه در نشست حضور داشت گفت: همانگونه که هفته وحدت به عنوان یک نماد بوده و حفظ انسجام ملی و وحدت اسلامی باید در تمام طول عمر مورد توجه باشد هفته پژوهش و فناوری هم نمادی است که باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

 وی بر انجام تحقیق و پژوهش در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف تأکید و تصریح کرد: اگر امورات براساس پژوهش انجام شود باعث کاهش ضریب خطا خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از واقعیت نیست گفت: علم باید متبوع باشد و نه تابع و بر همین اساس نیاز است تا دیدگاه سیاسیون نیز بر اساس علم باشد.

 گفتنی است: در این نشست پیرامون مسائلی همچون زمان و مکان برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، نحوه شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه‌ها، مدارس و دستگاه‌های اجرایی و ... بحث، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .