عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 192 کیلومتر از محورهای گلستان روشنایی دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای:

192 کیلومتر از محورهای گلستان روشنایی دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از 680 کیلومتر بزرگراه و راه شریانی و اصلی در استان 192 کیلومتر آن از امکان روشنایی بهره مند هستند. 

عادل مصدقی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ها، پایگاههای خبری، روزنامه ها و هفته نامه های استانی و کشوری، طول راههای استحفاظی گلستان را 5250 کیلومتر بیان کرد و افزود: طی چند ماه اخیر حدود 90 کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان بدلیل سرقت های مکرر کابل و ترانس های برق آنها، خاموش شدند.

وی خاطر نشان ساخت: برخی از محورهای اصلی و بزرگراهی خاموش شده طی این مدت؛ سه راهی کلاله، رضا آباد- آزادشهر، زینب آباد به رامیان، گردنه خوش ییلاق، گرگان- کردکوی در محدوده چالکی و شصت کلاته بوده که به جهت اهمیت ترافیکی آنها اصلاح ، ترمیم و ایجاد شده و یا در حال تکمیل هستند تا در زمستان به مشکل برنخوریم.

مصدقی با اشاره به تاثیر روشنایی جاده ها در کاهش حوادث جاده ای توضیح داد: از جمله راهکارهای جلوگیری از سرقت کابل، ترانس و پست برق محورها، نصب سیستم های خودنگهدار و اختصاص پیمانکار نگهداری برای حفاظت و برقراری روشنایی بوده است.

به گفته وی، این در حالی است که روشنایی محورهای برون شهری جزو الزامات اصلی قانون نگهداری راهها نیست اما به لحاظ افزایش امنیت ترافیکی جاده ها و بنا بر ضرورت و اولویت بندی، در مناطق مسکونی و نقاط پرتصادف بزرگراهها و محورهای اصلی و شریانی و نقاط مه گیر اجرا می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .