عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح زهکشی اراضی در سطح 78 هزار هکتار در گلستان به فراخوان رفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان عنوان کرد:

طرح زهکشی اراضی در سطح 78 هزار هکتار در گلستان به فراخوان رفت

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: اجرای طرح زهکشی در سطح 78 هزار هکتار واقع در اراضی شمال گرگانرود این استان برای جذب پیمانکار فراخوان داده شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی افزود: اجرای این طرح 4 هزار میلیارد ریال براورد اعتبار دارد.
به گفته وی از سطح ۱۲۰ هزار هکتار که بر عهده شرکت آب منطقه‌ای گلستان در طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گذاشته شده، تاکنون در ناحیه یک زهکشی به وسعت ۴۲ هزار هکتار عملیات اجرایی شامل احداث مجموعه زهکش‌های اصلی و فرعی و سازه‌ها و تاسیسات وابسته در شهرستانهای بندرترکمن، گمیشان و آق قلا با بکارگیری ۴ پیمانکار در دست اجرا و دارای 53 درصد پیشرفت فیزیکی است.
گفتنی است، در این استان شمالی ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد که همه ساله از آن ها برای تولید انواع محصول کشاورزی استفاده می شود ولی ایده اجرای طرح زهکشی اراضی این خطه بیش ۱۶ سال قبل توسط شرکت آب منطقه ای با هدف اصلاح خاک و رفع ماندابی آب از اراضی در راستای بهبود عملکرد زراعت، بهبود اقتصاد بهره برداران و جهش تولید مطرح شد.
در این راستا مطالعه برای اجرای طرح زهکشی در سطح ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال و غرب گلستان توسط شرکت آب منطقه ای انجام شد و در نهایت اجرای ۲۸۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرا قرار گرفت و در سال ۹۳ در هیات دولت تصویب و عملیات اجرای آن آغاز شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .