عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شیلات و آبزی‌پروری به عنوان یکی از راهکارهای مهم تأمین امینت غذایی جهانی نیازمند توجه ویژه است.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ششمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان مطرح کرد:

شیلات و آبزی‌پروری به عنوان یکی از راهکارهای مهم تأمین امینت غذایی جهانی نیازمند توجه ویژه است.

 شیلات و آبزی‌پروری به عنوان یکی از راهکارهای مهم تأمین امینت غذایی جهانی نیازمند توجه ویژه است.
در ششمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از ۲۵ لغالیت ۲۷ آبان ماه برگزار شد.
دکتر شتایی با تأکید بر بحث امنیت غذایی در جامعه گفت: توجه به شیلات و آبزی‌پروری یکی از راهکارهای تأمین امینت غذایی در دنیا بوده و این حوزه نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان است.
رئیس کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یک دانشگاه تخصصی و قدیمی‌ترین نهاد آموزش عالی استان است گفت: در دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه و صنعت بوده و  به دنبال توسعه روابط بین‌المللی با هدف ارتقا جایگاه علمی دانشگاه از طریق انعقاد تفاهم‌‌نامه‌های علمی- پژوهشی مانند تفاهم‌نامه اراسموس هستیم.
سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان از اتحادیه انجمن‌های علوم شیلاتی ایران و موسسه تحقیقات شیلات و همه کسانی که در شکل‌گیری و اجرای این همایش نقش داشتند قدردانی کرد.
سپس دبیر علمی این کنگره با اشاره به اینکه این کنگره با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی متخصصان و محققان حوزه شیلات و آبزی‌پروری برگزار شد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این کنگره بین‌المللی به صورت مجازی برگزاری شد و امیدواریم با بهبود شرایط شاهد برگزاری حضوری این کنگره در دوره‌های آتی باشیم.
دکتر سیدحسین حسینی‌فر ضمن ارائه محورهای اصلی کنفرانس به بیان اهمیت برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در راستای شکل‌گیری شبکه اطلاعات علمی بین محققین و نقش آن در رشد پایدار تولیدات آبزیان در بخش‌های آبزی پروری و صید پرداخت.
 وی با بیان اینکه پس از فراخوان دریافت مقاله، تعداد ۲۹۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته عملی کنگره، تعداد ۱۳۳ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
 دبیر علمی این کنگره تصریح کرد: از ۱۳۳ مقاله پذیرش شده، تعداد ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۳ مقاله بصورت پوستر پذیرش شده است.
دکتر حسینی‌فر در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۰ پنل تخصصی با موضوعات تغذیه آبزیان، تکثیر و پرورش ماهی، توکسیکولوژی، بیماری‌های آبزیان، اکولوژی و هیدروبیولوژی آبزیان، فیزیولوژی و ژنتیک ماهی، فراوری آبزیان، ماهیان زینتی و تکثیر پرورش سخت‌پوستان در این کنفرانس برگزار شد.
دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان ضمن ارایه گزارشی از روند شکل‌گیری کنگره و امور اجرایی مربوط به آن گفت: امیدوارم در کنفرانس‌های آتی بتوانیم به صورت حضوری میزبان محققان و دانشجویان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان باشیم. 
دکتر رقیه صفری با اشاره به پنل‌های تخصصی برگزاری شده و اهمیت مطالب علمی ارایه شده در آن خاطر نشان کرد: کنفرانس‌های بین‌المللی، منتج به اشتراک‌گذاری دانش روز و فراهم آوردن بستر هم‌افزایی دانش بین محققین و شکل‌گیری شبکه‌های تحقیقاتی می‌‌شود.
گفتنی است: در این کنگره بین‌المللی پروفسور Gregory ALDO LEWBART، پروفسور Aileen TAN SHAU HWAI، پروفسور Farhat JABEEN و پروفسور Junning CAI از کشورهای امریکا، مالزی، پاکستان و ایتالیا به عنوان سخنرانان کلیدی به سخنرانی پرداختند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .