عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 50هزار تن بذر گندم برای کشت پاییزه مهیا شده است

با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در برنامه تلویزیونی حرف حساب سیمای مرکز گلستان:

50هزار تن بذر گندم برای کشت پاییزه مهیا شده است

 50هزار تن بذر گندم برای کشت پاییزه مهیا شده است

با حضور برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در برنامه زنده تلویزیونی حرف حساب سیمای مرکز گلستان ، مسائل مربوط به کشت پاییزه در استان تشریح شد.

برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ۲۸آبان به منظور بررسی مسائل مربوط به کشت پاییزه در استان در استودیو برنامه حرف حساب سیمای گلستان حضور یافت.

در این برنامه دکتر برزعلی به تشریح تمهیداتی که سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص محصولات پاییزه امسال برنامه ریزی و اقدام کرده است پرداخت و گفت: برای کشت پاییزه امسال به ویژه کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا و چغندرقند برنامه ریزی شده است.

وی درباره تامین نهاده ها افزود: هم اکنون ۵۰هزار تن بذر گندم مهیا شده که ۴۵ هزار تن آن بذر گواهی شده است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان از کشاورزان خواست بذور خودمصرفی را با بذور گواهی شده تعویض کنند زیرا بذور گواهی شده تا ۳۰درصد عملکرد محصول را افزایش می دهند.

وی گفت: کسب رتبه دوم کشور در تولید گندم افتخاری بود که سازمان جهادکشاورزی استان به لطف خداوند و همت کشاورزان زحمتکش استان به دست آورد و افزود: امسال توانستیم خسارت ناشی از بیماری زنگ زرد را به حداقل رسانده و کنترل کنیم.

برزعلی گفت: رسالت من و‌مجموعه همکارانم در سازمان جهادکشاورزی استان این است که بار مشکلات را از دوش کشاورزان برداریم.

در این برنامه همچنین رحمت الله نوروزی نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین تصمیمات کمیسیون به ویژه در رفع چالش ها و مشکلات کشاورزان در کشت پاییزه پرداخت و در خصوص سیاست الگوی کشت که بعد از ۵۰ سال در وزارت جهادکشاورزی اجرایی شده سخن گفت و افزود: برای اجرای این طرح در استان همه دستگاهها پای کار باشند.

 

50هزار تن بذر گندم برای کشت پاییزه مهیا شده است



 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهادکشاورزی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .