عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در گلستان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج و تدارک برنامه و فعالیت‌های فرهنگی به‌مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و به‌ویژه شهدای امنیت، با اعلام این خبر گفت: پایگاه بسیج قمر بنی‌هاشم(ع) اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌ریزی کرده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تشریح برنامه‌های این هفته بیان کرد: اولین دوره جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از ۵ لغایت ۹ آذر در استان گلستان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره هم‌زمان با سراسر کشور با رویکرد معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، اشتغال‌زایی و حمایت از صنعتگران استان در گرگان برگزار خواهد شد.
ساوری خاطرنشان کرد: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایرانی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی اجرایی می‌شود. دبیرخانه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تشکیل‌شده و در حال جمع‌آوری آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای ارزیابی در مرحله استانی است.
وی ادامه داد: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان با توجه به دستورالعمل اجرایی این جشنواره که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود، با ارائه آثار فاخر در این رویداد شرکت می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: پس از گذر از مرحله استانی و راه‌یابی آثار برگزیده و نمایش آثار در نمایشگاه استانی، مرحله ملی این رویداد در اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی کشور برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی و فضاسازی، نشست با همکاران بسیجی و تقدیر از بسیجیان نمونه اداره‌کل و برگزاری نمایشگاه عکس ازجمله برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده توسط پایگاه قمر بنی‌هاشم(ع) اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌مناسبت هفته بسیج است.
هفته بسیج از بیست و نهم آبان آغاز و تا پنجم آذر ادامه دارد .بر همین اساس یکشنبه 29 آبان روز بسیج سازندگی و پیشرفت، دوشنبه 30 آبان بسیج مسجد محوری و جامعه اسلامی، سه‌شنبه اول آذر بسیج نوآوری و جهاد علمی، چهارشنبه دوم آذر بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل، پنج‌شنبه سوم آذر بسیج مظهر جهاد و شهادت، جمعه چهارم آذر بسیج، ایمان و تربیت اسلامی و شنبه پنجم آذر بسیج مقاومت و اقتدار ملی نام‌گذاری شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .