عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین سمینار بازاریابی و سلیقه یابی فرش دستباف استان گلستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان؛

اولین سمینار بازاریابی و سلیقه یابی فرش دستباف استان گلستان برگزار شد .

اولین سمینار بازاریابی و سلیقه یابی فرش دستباف استان گلستان با حضور دکتر انوشه مدیر توسعه بنگاهها و کارآفرینی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ،مهندس حسن زاده معاون آموزش و تحقیقات مرکز ملی فرش ایران ،مهندس مرگدری معاون برنامه ریزی استاندار گلستان ،مهندس بسنجیده مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، مدیران دولتی ، اتحادیه ها ، بافندگان و دست اندرکاران فرش دستباف استان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای گرگان برگزار شد .

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در این جلسه گفت: باید تولیدكنندگان و صادركنندگان فرش با سلیقه یابی و بازاریابی مناسب زمینه صادرات بیشتر این هنر و صنعت را فراهم كنند.

قوانلو افزود : امیدوارم اقدامات این چنینی گامی در جهت توسعه این صنعت در استان گلستان باشد .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه بسیاری قدمت ایران را با فرش دستباف می شناسند، فرش استان گلستان یا فرش ترکمن هم بعنوان یک برند در سطح ایران و جهان زبانزد خاص و عام است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت : فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم ها ، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی كشور را به خود اختصاص داده است.

قوانلو گفت : 9 درصد تولید ناخالص ملی را فرش در اختیار دارد و قریب به دو میلیون شغل در سطح کشود و هفتاد هزار شغل در سطح استان مرتبط با این هنر – صنعت ایجاد شده است که شاخصه مهم اینست که این اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته صورت گرفته است .


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1697
  • کد خبر : 973