عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ؛

آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

با حضور حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر ، شهابی امام جمعه شهرستان، سمیعی دهیار ازدار تپه و حکم آبادی بخشدار مرکزی شهرستان آزادشهر آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزشهای فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه شهرستان آزادشهر در روز شنبه 5 آذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان حمزه کرایلو در خصوص اهمیت آموزش‌های مهارتی و جایگاه آن در جامعه اشاره کرد و گفت: آسیبهای اجتماعی، بیکاری، عدم توانمندی جوانان برای اشتغال، مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی از جمله مواردی بوده که جامعه با آن درگیر است و باید دلایل ریشه‌ای آن بررسی شود.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص کارآفرینی و اشتغال کاملا فقر را احساس می کنیم، خاطرنشان کرد: فقر مهارتی میتواند پیامدهای بسیار زیادی داشته باشد. کرایلو با بیان اینکه تب مدرک‌گرایی ناخودآگاه در جامعه فرهنگ سازی شده است، یادآورشد: جوانان بدون احصاء نیازهای شغلی به سوی کسب مدارج دانشگاهی در سطوح مختلف گرایش یافته‌اند و این روند نادرست ارتباط بین شغل و شاغل را قطع کرده است.
وی با بیان اینکه مقاطع مختلف تحصیلی هریک در لایه‌های شغلی ما مخاطبان خاصی دارد اظهار داشت: تکنسینها برای ارایه خدمات فنی و مهارتی تربیت می شدند که در زمان حاضر جامعه افراد آچار به دست و تکنسینهای ماهر را از دست داده است.
کرایلوگفت: با ادامه تحصیل تکنسینها برای کسب مدارج علمی بالاتر این افراد به کارشناس تبدیل شده و ورود افراد فنی و متخصص به بازار کار حداقل با تاخیر انجام می شود.
وی تاکید کرد: با گرایش افراد به مدرک‌های علمی بالاتر، بدون احصاء نیازهای جامعه، به دنبال تحصیلاتی میرویم که دردی را از جامعه دوا نمی کند و تنها سن اشتغال را افزایش میدهد.
کرایلو با تاکید بر اینکه از مشاوره، هدایت تحصیلی و شغلی و استعداد شناسی جوانان غافل شده‌‎ایم، افزود: فرایندهای آموزشی باید اصلاح و نیاز و رغبت سنجی در خصوص شغل انجام شود و کارهای غلط گذشته در آموزش‌های رسمی ادامه نیابد.
مدیرکل آموزشهای فنی و حرفه‌ای استان گلستان تصریح کرد: انتخاب شغل بر مبنای سلیقه خانواده و اطرافیان که خود فرد در آن دخالتی نداشته باشد اشتباه است و فردی که در مسیر درست شغلی قرار گیرد و انتخاب آزادانه‌ای داشته باشد به یقین برای رسیدن به هدف تمام مهارت‌های لازم را می‌آموزد.
کرایلو با تاکید براینکه برای مبارزه با فقر مهارتی باید گفتمان جدیدی را آغاز کنیم و با ارائه آموزش‌هاي تقاضا محور به جاي عرضه محور، به اشتغالزايي نيروي آموزش ديده و بهبود اوضاع كسب و كار و توليد دست می‌یابیم . ارتقاي مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي، تامين تجهيزات مدرن، به روز كردن دانش مربيان و ايجاد رشته‌هاي جديد از جمله نيازهاي آموزش هاي مهارتي تقاضا محور براي ورود به بازار كار است.
وي با بيان اينكه آموزش‌ها بايد براساس نیاز بازار کار باشد، گفت: امروزه مهم تر از فراگيري مهارت فني، انتخاب رشته و تخصص مورد نياز بازار كار است زيرا بازار كار در برخي از رشته ها اشباح شده و كشش و توان جذب نيروي كار را ندارد.
کرایلو در ادامه گفت: مهارت، موتور رشد اقتصادي و اجتماعي هر كشور است و آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، نقش كليدي در مهارت‌ آموزي به نيروي كار و تبديل آن به نيروهاي ماهر، متخصص و كارآفرين دارد
شایان ذکر است در این مراسم فرهاد شادکام کارشناس آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در خصوص اهمیت مهارت آموزی و تشریح موضوع نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای و فرایند اجرای آن مطالبی را مطرح کرد.

آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

 

آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

 

آئین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای روستای ازدار تپه آزادشهر برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .