عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس گلستان اجرا شد


بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس گلستان اجرا شد

 

بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس گلستان اجرا شد

بیست و چهارمین مانور ایمنی و زلزله در مدارس گلستان و به صورت متمرکز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، معاون مدیرکل آموزش و پرورش و فرماندار گرگان در مدرسه دخترانه دور اول متوسطه شهید علی مدنی گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه آموزش ها تمرین های پیش از اجرای مانور ایمنی و زلزله در مدرسه شهید مدنی توسط هلال احمر گرگان از یک ماه پیش شروع شده، گفت: آینده این کشور در دستان شما است و شما مدیران آینده کشور هستید و از این فرصت آموزش که در مدارس فراهم است برای یادگیری انواع مهارت ها بهره ببرید چرا که پایه ریزی سواد و یادگیری و خدمت به مردم در بزرگسالی از همین مدارس شروع می شود. از شما می خواهم قدر این فرصت ها را بدانید و از این مانور ها برای انتقال آموزش ها به خانواده ها و تاب آور کردن خود و خانواده در برابر حوادث به ویژه زلزله استفاده کنید. 
نعمت الله حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم  گفت: ایران جزو کشورهای حادثه خیز جهان است و از این رو مانور زلزله از میان حوادث پرتکرار انتخاب شده است که زلزله قابل پیش بینی نیست و باید با آموزش و اجرای مانور سعی کرد میزان آسیب و خسارات ناشی از آن را کاهش داد و بدین سبب که دانش آموزان می توانند این آموزش ها را به خانواده ها و اقشار جامعه انتقال دهنند، قشر آموزش پذیر دانش آموز برای اجرای مانور انتخاب شده است.
موسی کابلی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه ی این مراسم افزود: اجرای مانور در مدارس بخش مهمی از پدافند غیرعامل است و همه ما باید برای توسعه، فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش های لازم در جهت حوادث غیرمترقبه در جامعه تلاش کنیم. این امر با مشارکت همه ی مردم و دستگاه های اجرایی حاصل می شود به ویژه هلال احمر و آتش نشانی که هم در اجرای این مانور ها و هم در پوشش حوادث همیشه به موقع حضور دارند و دانش آموزان که رسالت مهم آن ها در مدارس بالا بردن توان علمی است لازم است از این آموزش ها بهره لازم را ببرند.
گفتنی است در پایان مراسم مانور ایمنی و زلزله با محوریت پناهگیری صحیح و خروج اضطراری با حوزه امدادونجات جمعیت هلال احمر گلستان و سایر جمعیت مشارکت دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران گلستان و دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید مدنی و همزمان در مدارس سراسر استان برگزار شد.

 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .