عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین همایش آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی در استان گلستان برگزار می شود


نخستین همایش آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی در استان گلستان برگزار می شود

 اولین همایش "آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی و نقش آن در توسعه کسب و کارهای کوچک" مرداد امسال در استان گلستان برگزار می گردد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این همایش که در محل دفتر ایشان برگزار گردید گفت: برای نخستین بار در کشور، همایش آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی و نقش آن در توسعه کسب و کارهای کوچک ، مرداد ماه امسال در استان گلستان برگزار می گردد .

 حسینقلی قوانلو گفت : همانگونه که مطلعید یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می باشد، از اینرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه تجارت الکترونیکی اقدام به اعطای نماد(نشان) اعتماد الکترونیکی به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی نموده است.

 وی افزود : در واقع نماد اعتماد الکترونیکی با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت فروشگاه‌های مجازی ، مشخصه ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می باشد.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت : نماد اعتماد الکترونیکی که به شکل یک علامت در بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید با هدف ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص B2C ایجاد شده است تا خریداران و مصرف کنندگان کالاها و خدمات فروشگاه های اینترنتی در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

 قوانلو اضافه نمود : از آنجائیکه بدین مهم تاکنون به صورت جدی در سطح استان پرداخته نشده است، درنظر است با هماهنگی و همکاری وزارت متبوع ، نخستین همایش آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی و نقش آن در توسعه کسب و کارهای کوچک در روز چهاردهم مردادماه سالجاری و به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برنامه ریزی و برگزار گردد.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : حجم تاثیر تجارت الکترونیک در سرانه تولید ناخالص ملی در دنیا بسیار بالاست و متاسفانه ایران در این زمینه عقب است و امیدواریم این همایش سرآغازی برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور باشد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 812
  • کد خبر : 9747