عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آيين شكرگزاي و جشن برداشت ميگو برگزار مي شود

مدير كل شيلات گلستان خبر داد:

آيين شكرگزاي و جشن برداشت ميگو برگزار مي شود

 آيين شكرگزاي و جشن برداشت ميگو برگزار مي شود

مدير كل شيلات گلستان گفت: آيين شكرگزاري و جشن برداشت ميگوي پرورشي گميشان، با حضور جمعي از مسوولان ملي و استاني برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري تصريح كرد: از برنامه هاي جانبي اين آيين، برگزاري جشنواره طبخ آبزيان، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري و همچنين تقدير از توليد كنندگان و دست اندركاران صنعت ميگو استان خواهد بود.
وي با اشاره به ميزان توليد ميگو در استان خاطر نشان كرد: سال جاري بيش از 3000 تن ميگو در استان توليد شده است كه اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد دوبرابري داشته است.
وي افزود: در حال حاضر استان گلستان در رتبه سوم توليد ميگو در كشور قرار دارد و تاكنون براي  2700 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در صنعت پرورش ميگو استان اشتغالزايي شده است.  
مدير كل شيلات گلستان در پايان يادآور شد:  بين ۸۰ تا ۸۵ درصد از توليد مجتمع ميگو گميشان صادر مي شود كه اين امر نقش بسزايي در ارزآوري و رونق اقتصادي كشور و استان دارد.
گفتني است آيين شكرگزاري و جشن برداشت ميگوي پرورشي گميشان، 10 آذر ماه با حضور جمعي از مسئولين ملي و استاني و همچنين پرورش دهندگان و فعالان صنعت ميگو استان، در شهرستان گميشان برگزار مي شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 118
  • کد خبر : 97932