عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كسب رتبه سوم توليد ميگو در كشور نتيجه زحمات تمام مديران شيلات گلستان است

مدير كل شيلات گلستان:

كسب رتبه سوم توليد ميگو در كشور نتيجه زحمات تمام مديران شيلات گلستان است

كسب رتبه سوم توليد ميگو در كشور نتيجه زحمات تمام مديران شيلات گلستان است

مديركل شيلات گلستان گفت: بيش از 20 سال است كه صنعت ميگو در گلستان راه اندازي شده است و در نتيجه زحمات مديران پيشين شيلات استان است كه امروز شاهد كسب رتبه سوم گلستان در صنعت ميگو كشور هستيم.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري در آيين شكرگزاري و جشن برداشت ميگوي پرورشي گميشان خاطر نشان كرد: توليد ميگو از استخرهاي پرورش مجتمع گميشان با برداشت ۳ هزار و ۱۰۰ تُن محصول نسبت به سال زراعي قبل ۱۰۰ درصد رشد دارد.
وي افزود: برنامه ريزي براي راه اندازي و تكميل دوفاز 10هزار هكتاري مجتمع پرورش ميگو گميشان و رسيدن به توليد 20 هزار تن در حال انجام است.
وي تصريح كرد: پرورش خانگي در سواحل از مهم ترين اهداف شيلات گلستان است. چرا كه ايجاد اشتغال به صورت پايدار و موقت را از مهم ترين وظايف خود مي دانيم.
مدير كل شيلات گلستان اظهار داشت: يكي از برنامه هاي ما در سال آينده هوشمند سازي مزارع ميگو با كمك توليد كنندگان و شركت هاي دانش بنيان و رشد توليد در واحد سطح است.
مهندس جباري با اشاره ميزان اشتغال صنعت ميگوي استان گفت: توليد ميگوي گلستان ۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم به وجود آورده است.
بيش از ۸۰ درصد ميگوهاي برداشت شده در گلستان پس از عمل‌آوري و بسته‌بندي قابليت صادرات به كشورهاي ديگر را دارد.
گفتني است برداشت ميگو از اواخر هفته نخست شهريورماه سال جاري از سطح هزار و ۵۴۲ هكتار در قالب ۱۰۰ استخر و با پرورش ميانگين تراكم ۱۷۰ هزار قطعه در هكتار در مجتمع گميشان واقع در شمال غربي استان گلستان آغاز و تا ابتداي دهه سوم مهرماه ادامه داشت.
لازم به ذكر است جشن برداشت ميگو گميشان با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، مدير كل دفتر امور ميگو و ساير آبزيان آب شور سازمان شيلات ايران، نماينده مردم غرب استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كشوري و استاني و جمعي از توليد كنندگان و فعالان صنعت ميگو استان برگزار شد.
از برنامه هاي جانبي اين مراسم، برگزاري جشنواره طبخ آبزيان، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري و همچنين تقدير از توليد كنندگان و دست اندركاران صنعت ميگو استان بوده است.  

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 109
  • کد خبر : 97935