عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات دوم اسفندماه جاری بصورت نیمه الکترونیک برگزار می شود

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بندرترکمن در نشست خبری؛

انتخابات دوم اسفندماه جاری بصورت نیمه الکترونیک برگزار می شود

انتخابات دوم اسفندماه جاری بصورت نیمه الکترونیک برگزار می شود

 فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بندرترکمن در نشست خبری که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه 27 بهمن با حضور جمعی از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد؛ گفت: انتخابات دوم اسفندماه جاری بصورت نیمه الکترونیک برگزار می شود.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار ضمن تشکر از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی یوم ا.. 22 بهمن، در خصوص انتخابات اظهار کرد: در انتخابات جاری تا مرحله اخذ رای، اقدامات  همچون احراز هویت و ... بصورت الکترونیک است ولی اخذ رای بصورت دستی انجام می شود.
وی در خصوص اقدامات لازم برای بسترسازی جهت برگزاری انتخابات سالم و پرشور، گفت: از روز دهم آذرماه بطور رسمی استارت انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور زده شد و طبق زمانبندی، مراحل مختلف در حال انجام است و در این راستا هیئت های نظارت، بازرسی و اجرایی  و همچنین کمیته های زیرمجموعه تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.
فرماندار تصریح کرد: حدود 1500 نفر از شهروندان شهرستان به عنوان عاملین برگزاری انتخابات و در قالب مسئولیت های مختلف در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به شعار انتخابات " گام دوم انقلاب، قانون مداری و بی طرفی؛ وحدت  و انسجام ملی" تصریح کرد: عوامل برگزاری انتخابات با پایبندی به این شعار و پرهیز از هرگونه جانبداری سعی در امانتداری و صیانت از آرای مردم می کنند تا مردم با اعتماد و آرامش پای صندوق های رای حاضر شوند و نماینده خود را انتخاب کنند و در این راستا آموزش های لازم انجام شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: در حوزه غرب استان یعنی شهرستان های بندرترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرگز  67 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی  شدند که در مرحله اول 14 نفر و در مرحله دوم 20 نفر تایید صلاحیت شدند و از این 34 نفر با انصراف یک کاندیدا، 33 نفر برای یک کرسی مجلس در حال رقابت هستند این در حالی است که در سطح استان بطور میانگین 34 نفر برای هر کرسی مجلس در حال رقابت هستند.
وی افزود: در انتخابات جاری تعداد رای اولی ها حدود 2900 نفر هستند و امیدواریم با شور و هیجان در انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شوند
هیوه چی گفت: در تلاش هستیم هم بسترها و زمینه های لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کنیم و هم داوطلبین را مقید کنیم که در چهارچوب قانون رفتار کنند و مرتکب تخلف و جرم نشوند  و از تبعات فعالیت های غیرقانونی در امان باشند و در این راستا تاکید کرد کاندیداها در جریان باشند از سوی شورای نگهبان تا زمان نشستن بر کرسی مجلس تحت رصد هستند لذا حتما به توصیه های قانونی عمل کنند.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان گفت: 59 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد 47 صندوق در حوزه شهر بندرترکمن و بخش مرکزی و 12 صندوق در حوزه بخش سیجوال است و در مجموع از این تعداد، 8 شعبه سیار است که 3 شعبه در حوزه بخش سیجوال و 5 شعبه در سطح شهر و بخش مرکزی بصورت سیار آرای شهروندان را اخذ خواهند کرد.
فرماندار در پایان با اشاره به مشارکت گسترده مردم شهرستان در ادوار قبلی از جمله مشارکت 83درصدی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و مشارکت 87 درصدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از مردم شریف و ولایتمدار شهرستان خواست بار دیگر در دوم اسفندماه با حضور در پای صندوق های رای، وفاداری و پایبندی خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، امام و رهبری نشان دهند و باعث یاس و ناامیدی بدخواهان شوند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .