عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد


جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد

                                جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر به ریاست فرماندار و اعضای کارگروه با محوریت بررسی طرح های اشتغالزایی روستایی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در این جلسه گفت : قانون اشتغال پایدار روستایی یا به صورت دقیق‌تر، آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت به اجرا درآمد و نقش مؤثری در رفع مضعل بیکاری در روستاهای استان و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ایفا کرد.

ملک حسینی افزود: طرح اشتغال روستایی با هدف حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها مشغول به ارائه تسهیلات مختلف است. این طرح به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات اشتغال‌زا را به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی روستایی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل پرداخت می‌کند.

فرماندار آزادشهر ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های دستگاه‌های فعال در راستای تحقق  اشتغال شهرستان در سال ۹۹ اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها و ادارات انتظار می‌رود با جدیت و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود در جهت تحقق تعهد اشتغال تعیین شده برای شهرستان آزادشهر در سال ۱۴۰۰ تلاش داشته باشند تا همچون سال گذشته امسال نیز شاهد موفقیت مجموعه شهرستان در حوزه اشتغال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران عامل بانک‌ها نیز باید با تسهیل در نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان، در تحقق تعهد اشتغال شهرستان سهیم باشند.

فرماندار آزادشهر در پایان گفت : به منظور اجرای طرح ها و پرداخت تسهیلات می بایست بررسی ونظارت دقیق کارشناسی انجام تا هدف اصلی که همان ایجاد اشتغال است محقق گردد.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید به سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند و بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، طرح های خود را از طریق این سامانه به ثبت برسانند. در صفحه اصلی سامانه کارا، جزییات بیشتری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و شیوه‌نامه مربوطه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.


 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 324
  • کد خبر : 88205