عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نیاز بانوان روستایی با فضا و امکانات ورزشی و فرهنگی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان :

نیاز بانوان روستایی با فضا و امکانات ورزشی و فرهنگی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد

در راستای اهداف دفترامور بانوان و خانواده استان در خصوص تحرک ، سلامتی ، شادابی و نشاط بانوان بویژه بانوان روستایی و پیگیری مصوبه بند 7 پنجمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مبنی بر استفاده از فضای مدارس بلا استفاده روستایی درجهت ورزش بانوان نشست مشترکی با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده و مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها ی استانداری گلستان برگزار گردید.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن تشریح موضوع فوق گفت : با عنایت به اینکه امروزه بانوان در برخی از روستاها با کمبود شدید فضا و امکانات ورزشی و فرهنگی روبه رو می باشند پس از طرح موضوع در کارگروه ، به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش استان و مکاتبه با این دستگاه مقرر شد فضا های مدارس بلا استفاده به این امر اختصاص یابد .

کلثوم غفاری توران افزود : با توجه به اینکه جامعه هدف ما زنان روستایی می باشند بر آن شدیم تا با مشورت ، همکاری و هماهنگی دفتر امور روستایی و شورا های استانداری در این زمینه تصمیم گیری نمائیم.

در این نشست مدیرکل محترم امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه در حال حاضر در 60 روستای استان خانه های ورزشی داریم گفت: با هدف ایجاد سلامتی و شادابی و نشاط برای جامعه روستائیان اعم از زن و مرد تصمیم گرفتیمبا همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هماهنگی دهیاری ها برای روستاهایی که از لحاظ بعد مسافتی با شهر فاصله زیادی دارند و یا به جهت جمعیتی قابلیت داشتن سالن های ورزشی را ندارند ، خانه های ورزشی را ایجاد نمائیم که این امر تاکنون در 60 روستای استان محقق گردیده است.

در پایان مقرر گردید جلسه ای با حضور نمایندگانی از دفتر بانوان ، دفتر روستایی ، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد ، کتابخانه ها و ورزش و جوانان تشکیل گردد و در خصوص یک یا دو روستا به شکل پایلوت و با عنایت به شرح تعهدات مشخص شده تصمیم گیری گردد.

شایان ذکر است طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان در حال حاضر 25 مدرسه بلا استفاده در سطح استان وجود دارد که می توان از این فضا ها برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی بانوان استفاده نمود .


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 407
  • کد خبر : 55546