عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه اشتغال بانوان قالیباف نیازمند فعال سازی یک چرخه کامل حمایتی است


توسعه اشتغال بانوان قالیباف نیازمند فعال سازی یک چرخه کامل حمایتی است

توسعه اشتغال بانوان قالیباف نیازمند فعال سازی یک چرخه کامل حمایتی است

معاون دفتر امور بانوان استانداری در نشست رسانه ای تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام اسلامی در حوزه اهل سنت اظهار کرد:  توسعه اشتغال بانوان قالیباف استان نیازمند فعال سازی یک چرخه کامل حمایتی است که از صفر تا صد صنعت قالیبافی را در بر بگیرد.
آناهیتا مهشیدی با اشاره به فعالیت حدود۵۰ الی ۶۰ هزار بانوی قالیباف در استان گلستان افزود :در حال حاضر دو مرکز بزرگ آموزش قالیبافی در شهرهای گنبدکاووس و بندرترکمن وجود دارد که بانوان قالیبافی که عمدتا هم از زنان و دختران ترکمن هستند ، در آن دو مرکز آموزش می بینند.
معاون دفتر امور بانوان استانداری گلستان خاطر نشان کرد : حسن اعتماد دولت و نظام اسلامی به بانوان اهل سنت و انتصاب شهیده مرجان نازقلیچی در سمت فرمانداری شهرستان بندرترکمن ، حس خودباوری بانوان به ویژه بانوان ترکمن را تقویت کرد و پس از این انتصاب روند خوداظهاری بانوان اقوام برای فعالیت در جایگاه های اجرایی توسعه یافت.
مهشیدی یادآور شد: اکنون از میان بانوان ترکمن در گلستان ، یک بانوی معاون مدیرکل ، یک بانوی شهردار، یک بانوی معاون فرماندار و ۱۰ بانوی رییس اداره شهرستان مشغول به کار هستند. وی در ادامه افزود:  علاوه بر این بانوان بسیاری نیز در مناصب معاون اداره شهرستان در حال خدمت هستند و این از برکات نظام اسلامی برای بانوان اهل سنت است.
وی در پایان نگاه دولت تدبیر و امید و نیز نگاه شخص استاندار و مدیران ارشد استان برای حضور بانوان اقوام در جایگاه های اجرایی مثبت و رو به توسعه ارزیابی و تصریح کرد در حالیکه در رژیم پهلوی نگاه به زنان ابزاری و غیر ارزشی بود ، انقلاب و نظام اسلامی به بانوان و زنان ایران کرامت و ارزش بخشید تا زمینه های مشارکت آنان بر اساس شایسته سالاری برای توسعه اجتماعی فراهم شود.

توسعه اشتغال بانوان قالیباف نیازمند فعال سازی یک چرخه کامل حمایتی است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 407
  • کد خبر : 56494