عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کم تحرکی، چالش زنان استان گلستان


کم تحرکی، چالش زنان استان گلستان

کم تحرکی، چالش زنان استان گلستان

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در اولین جلسه اتاق فکر سلامت، ورزش، نشاط و شادابی با بیان اینکه کم تحرکی، چالش زنان استان گلستان است. تصریح کرد: سلامت خانواده در گرو سلامت زنان است و باید الگوهای ورزش و تحرک زنان از سنین پایین اصلاح شود.
الهه غیناقی با اشاره به اهداف اتاق فکر سلامت، ورزش، نشاط و شادابی اظهار کرد: این اتاق فکر به ریاست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دبیری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان و با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و صاحب نظران این حوزه به منظور بررسی وضعیت سلامت زنان و ارائه راهکارهای برون رفت از چالش های موجود در این حوزه برگزار می گردد.
وی در ادامه زمینه سازی در خصوص ارتقای شاخص ها و میزان تحرک بدنی زنان در سنین مختلف را، از اولویت های این اتاق فکر برشمرد و شیوع کم تحرکی در زنان را مساوی با افزایش هزینه های درمانی خانواده برای مبارزه با انواع بیماری های جسمی و روحی عنوان کرد.
رئیس اتاق فکر سلامت، ورزش، نشاط و شادابی با اشاره به اختلالات ساختار قامتی دختران دانش آموز خاطر نشان کرد: کم تحرکی دختران عوارض وخیمی برای آینده کشور دارد.
غیناقی در پایان با استناد بر آمارهای نرخ چاقی زنان استان گفت: با توجه به روند رو به رشد سالمندی کشور، ارتقای سلامت و نشاط زنان و به تبع آن خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است.
شایان ذکر است دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای جلوگیری از موازی کاری و انسجام فعالیت های دستگاه های اجرایی اتاق های فکر ششگانه ای را به دبیری دستگاه های اجرایی مرتبط و با حضور صاحب نظرانی از شورای راهبردی زنان استان، خبرنگاران و سازمان های مردم نهاد، تشکیل داده است.

کم تحرکی، چالش زنان استان گلستان

 


 

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 698
  • کد خبر : 56891