عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان تدوین شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان:

سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان تدوین شد

سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان تدوین شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکار کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت زنان، سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان تدوین شد.
الهه غیناقی روز دوشنبه به ایرنا گفت: تجزیه ‌و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاهای ظرفیتی، اولویت‌بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه برای حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه‌ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده از دیگر اهداف تدوین این سند است.
 وی اظهار داشت: تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گلستان هم‌زمان با سایر استان‌ها در پی عملیاتی کردن اسناد بالادستی به تصویب رسیده است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود: بر اساس شاخص های تعیین شده، وضعیت زنان در حوزه سواد، طلاق، تامین اجتماعی، سلامت، ورزش و آسیب های اجتماعی بررسی و با مقایسه میانگین زنان گلستان با میانگین کشور فاصله میان این مسائل استخراج شد.
به گفته غیناقی این سند حاوی پنج فصل کلیات، توصیف وضع موجود زنان و خانواده، تجزیه و تحلیل مسائل زنان، ماتریس نتایج و ماتریس پایش و ارزیابی زنان است.
همچنین وی در کارگروه زنان و خانواده استانداری گلستان با رویکرد بررسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان اظهار داشت: مطالعات اولیه طرح نشان می دهد یکی از بزرگترین مشکلات گلستان در حوزه زنان و خانواده موضوع طلاق است و لازم است مردم تبعات این تصمیم مطلع شوند و در نتیجه آگاه سازی جامعه، شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.
غیناقی گفت: زوج های جوان به علت آموزش ندیدن مهارت های زندگی پیش از ازدواج با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه می شوند که نیاز است آموزش های پیش از ازدواج و معیارهای انتخاب همسر در دبیرستان ها و دانشگاه ها به صورت اصولی تدریس شود.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی مناطق سیل زده استان در گرگان و تهران خبر داد و گفت: پیش از این هم یک نمایشگاه آثار هنرمندان مناطق سیل زده گلستان در خراسان رضوی برگزار شده بود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۹ مرداد تا سوم شهریور در زمین سایت باباطاهر گرگان دایر می شود که شهرداری این زمین را به صورت رایگان در اختیار زنان سیل زده قرار خواهد داد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 314
  • کد خبر : 64584