عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح ملی روشنا در استان گلستان اجرا می شود


طرح ملی روشنا در استان گلستان اجرا می شود

 طرح ملی روشنا در استان گلستان اجرا می شود
به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، جلسه توجیهی اجرای طرح ملي آموزشي مديريت مصرف برق ويژه بانوان با عنوان"روشنا" برگزار شد.
این طرح توسط شرکت توانیر با هدف برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي گفتگوي فراگير با اقشار مختلف بانوان به عنوان كانون برنامه ريزي و آرامش خانواده ايراني و مديران آب، غذا و انرژي در ساختار خانواده و نظام اجتماعي ايراني، در راستاي رسيدن به اهداف توسعه پايدار اجرا می شود.
الهه غیناقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به ويژگي هاي اجتماعي و توانمندي ذاتي زنان در فعاليت هاي موثر گروهي و همچنين نقش آنان در تربيت هوشمندانه كودكان و تربيت كانون خانواده بر محور پاسداشت منابع انرژي، زنان را به عنوان مديران خانواده و فعالان غيرقابل انكار عرصه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي دانست و اظهار اميدواري كرد: "روشنا " طرحي موثر در راستاي فرهنگ سازي مديريت مصرف انرژي، و تبدیل فرهنگ مصرف گرايي به فرهنگ مصرف بهينه انرژي و حفظ محيط زيست، با كمك و همراهي زنان استان خواهد بود.
پژوهش ها نشان داده است برنامه هايي كه بر مبناي ويژگي هاي جنسيتي، طراحي و اجرا شده اند، اثرآفريني بيشتري خواهند داشت و به همين دليل با استفاده از ظرفيت هاي روان شناسان و پژوهش گران علوم انساني و اجتماعي انتظار مي رود اجراي طرح "روشنا" با توسعه گفتگوهاي اجتماعي زنان، بتواند نقشي بزرگ در دستيابي به توسعه پايدار در جامعه ايران و تضمين فراهم بودن آب، غذا و انرژي براي نسل هاي آينده، داشته باشد.
گفتنی است طرح ملی "روشنا" در تیرماه سال جاری در وزارت نیرو تصويب و رونمایی و به منظور اجرا، به سراسر كشور، ابلاغ شده است.
 

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 354
  • کد خبر : 65720