عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت ۳۸۰ هنرمند و تولید کننده در بخش روستایی جشنواره فرهنگ‌ اقوام ایران زمین

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خبر داد:

مشارکت ۳۸۰ هنرمند و تولید کننده در بخش روستایی جشنواره فرهنگ‌ اقوام ایران زمین

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: ۳۸۰ هنرمند و تولیدکننده در بخش روستایی سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین مشارکت خواهند داشت.
.علی نصیبی افزود: همچنین بیش از ۲۰ سازه روستایی جهت جشنواره مذکور در دو شهرستان گرگان و گنبد ایجاد خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر معرفی معماری بومی روستاها و شیوه سنتی زندگی، بازنمایش فرهنگ ریشه دار روستاها اعم از آیین ها و موسیقی و بازی ها و غذاها، معرفی ظرفیت ها و تولیدات اقتصادی روستایی در جشنواره مذکور مدنظر ما خواهد بود.
مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار داشت: طی سال های اخیر توجه ویژه ای به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی روستاها شده که راه اندازی نزدیک به هفت هزار کارگاه اقتصادی جدید در روستاهای گلستان و برپایی ده ها جشنواره فرهنگی از جمله این اقدامات است.
علی نصیبی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به عنوان متولی برگزاری جشنواره مذکور و جلسات هماهنگی با بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی و کارکنان دهیاری ها و فعالان فرهنگی اجتماعی روستاها با همگرایی سعی خواهند کرد در جهت معرفی ظرفیتهای متنوع روستاهای گلستان در جشنواره مذکور تلاش ویژه ای داشته باشند.
علی نصیبی خاطرنشان کرد: توجه دهیاری های گلستان به حفظ سنت های ریشه دار، تلاش در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از فراموشی آداب و رسوم مثبت، ترویج همدلی و همگرایی، و ... طی سالهای اخیر بسیار مطلوب بوده است. 
وی افزود: به علت برگزاری جشنواره در گرگان و گنبد، ۷ شهرستان در برنامه گرگان و ۷ شهرستان در برنامه گنبد حضور خواهند داشت.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان، ۲۱ لغایت ۲۴ آبان ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به مدت ۴ روز در نمایشگاه بین المللی شهرستان گرگان و از ۲۶ لغایت ۲۹ آبان‌ ماه به مدت ۴ روز در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.
 

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .