عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از لحاظ اقتصادی و روانشناختی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تاکید کرد؛

لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از لحاظ اقتصادی و روانشناختی

لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از لحاظ اقتصادی و روانشناختی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشستی مشترک با مدیرکل بهزیستی استان، با تاکید بر اجراي برنامه توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، آن را نه تنها در اشتغال، بلکه در حوزه هاي توانمندی روان شناختي نیز موثر دانست.
الهه غیناقی با تکیه بر پژوهش های کارشناسان بیان کرد: اجراي طرح توانمندسازي در مورد زنان سرپرست خانوار، نه تنها به اشتغال و افزايش سطح درآمد و ارتقاء آن ها به سطوح طبقاتي بالاتر اجتماعي اقتصادي جامعه منجر مي شود، بلكه به كمك آموزش شغلي از وابستگي آن ها به سازمان هاي حمايتي كاسته شده و به لحاظ اقتصادي اجتماعي خود را همچون ساير افراد جامعه مي بيند.
وی افزود: علاوه بر اين، اجراي طرح توانمندسازي رواني سبب شده است تا زنان سرپرست خانوار در حوزه هاي مختلف روانشناختي هم چون؛ خود كارآمدي، خود ارزشمندي و عزت نفس، كنترل بر زندگي، قدرت تصميم گيري، و حل مساله و افزايش سازگاري توانمند شوند، كه خود سرمايه اي پايان ناپذير است.
در این نشست همچنین در راستای تعامل و همکاری بین دستگاهی در حوزه زنان و خانواده و پیرامون بهبود شرایط زنان سرپرست خانوار، بهبود شرایط معیشتی، اشتغال پایدار آنان، سلامت و غربالگری بیماری و سرطانهای شایع در بانوان و پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها با تمرکز بر دختران جوان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است؛ نشستی مشترک مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با مدیرکل، معاونین و مشاور امور بانوان اداره کل بهزیستی استان در راستای برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی زنان صبح امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 582
  • کد خبر : 72894