عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغالزایی ۱۰۰ نفره یک بانوی کارآفرین با کسب و کار خانگی


اشتغالزایی ۱۰۰ نفره یک بانوی کارآفرین با کسب و کار خانگی

اشتغالزایی ۱۰۰ نفره یک بانوی کارآفرین با کسب و کار خانگی
الهه غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از کارگاه عروسک بافی رقیه قربانی، مدیرعامل شرکت تعاونی فراگیر رضوان بافت که در قالب ۱۰ شرکت تعاونی زنان برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، بازدید کرد.
الهه غیناقی با تقدیر از این بانوی کارآفرین، سهم کسب و کارهای خرد و کوچک را در اشتغال استان قابل توجه دانست و افزود: انجام کسب و کارهای خرد و کوچک خانگی با کمترین هزینه و مواد اولیه در کنار خانواده ضمن ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای خانواده در رشد و پویایی اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی مؤثر است.
وی با اشاره به اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: دولت از حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده با مثبت ارزیابی کردن تولیدات این کارگاه عروسک سازی، عروسک‌های بومی را کوچک شده فرهنگ و زندگی دانست و افزود: عروسک بهترین ابزار برای انتقال هویت فرهنگی است.
وی ضمن بررسی مسائل این تعاونی، پیگیری های لازم را جهت رفع مشکلات آن به عمل آورد.
گفتنی است؛ رقیه قربانی، مدیرعامل شرکت تعاونی فراگیر رضوان بافت، از ۱۶ سال پیش تا کنون با تولید عروسک در قالب ۱۰ شرکت تعاونی زنان، با اشتغالزایی بالغ بر ۱۰۰ نفر تولیدات خود را به شهرستان های، اهواز ارومیه و تبریز ارسال می کنند.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 972
  • کد خبر : 73439