عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز به کار احداث لندفیل بهداشتی در سایت شرق استان


آغاز به کار احداث لندفیل بهداشتی در سایت شرق استان

آغاز به کار احداث لندفیل بهداشتی در سایت شرق استان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان از آغاز به کار احداث لندفیل بهداشتی در سایت شرق استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان گلستان سمیعی مدیرعامل این سازمان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با هدف توسعه و بهسازی محل دفن پسماندهای شرق استان این سازمان با تشکیل کمیته تخصصی و با همکاری متخصصان و مشاوران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کارشناسان و متخصصین دانشگاه علم صنعت ایران عملیات اجرایی احداث لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند در شرق استان آغاز به کار کرد .
وی در ادامه گفت: این لندفیل در مساحتی بالغ بر 10000 متر مربع و ارتفاع 10 متر با لایه ژئوممبران پوشیده خواهد شد که از نفوذ شیرابه به آبهای زیرزمینی جلوگیری کرده و  با رعایت تمام الزمات بهداشتی در حال انجام است.
سمیعی در ادامه یاد آور شد : این پروژه ا اعتبار ی بالغ ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات اسناد خزانه و در  مدت ۴ ماه تکمیل می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهردارهای استان گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه در این پروژه، جمع آوری گاز و شیرابه به خوبی مدیریت می شود  و این لندفیل این قابلیت را  از لحاظ با انجام لوله گذاری های مخصوص دارد.
وی افزود: ایجاد لندفیل‌های مهندسی بهداشتی دفن پسماند با توجه به روش‌های نوین به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی و رعایت مباحث زیست محیطی، ضروری است.
سمیعی  مدیر عامل سازمان پسماند استان گلستان، ضمن تاکید بر چشم انداز بسیار روشن و شفاف از رفع دغدغه و معضلات فوق الذکر گفت: با توجه به اینکه این  پروژه متناسب با استانداردهای زیست محیطی اجرا می شود، دفن بهداشتی و مهندسی و احداث لندفیل با تکنولوژی خاص در دستور کار این سازمان قرار دارد 
لازم به ذکر است در این لندفیل جدید از ورود لجن های شهری که باعث تولید بوی زیاد می گردد، جلوگیری شود.، چون ارتفاع لندفیل کم است، خودرو به داخل لندفیل هدایت شده و لایه به لایه کمپکت و روزانه با خاک پوشیده می شود، به علت داشتن لایه ژئوممبران از نفوذ پذیری شیرابه به لایه های زیر زمینی جلوگیری می کند.

آغاز به کار احداث لندفیل بهداشتی در سایت شرق استان


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 642
  • کد خبر : 74255