عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رونق صنعت نوغانداری با حمایت از زنان کارآفرین


رونق صنعت نوغانداری با حمایت از زنان کارآفرین

رونق صنعت نوغانداری با حمایت از زنان کارآفرین

 الهه غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست با پهلووری مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با هدف توسعه مشاغل خانگی و کسب و کار های کوچک و ارزش آفرین خواستار حمایت از زنان کارآفرین در اجرای طرح زنجیره تولید و فناوری و صنایع تبدیلی نوعانداری در استان شد.

در این دیدار، غیناقی با اشاره به تفاهم نامه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید کشور، بر حمایت هرچه بیشتر از زنان کار آفرین و سرپرست خانوار تاکید کرد.

گفتنی است؛ طرح ایجاد زیرساخت ها نوغانداری گلستان از سال های ۹۲ آغاز شده اما تکمیل و بهره برداری از آن به حمایت بیشتر دستگاه های مرتبط نیاز دارد.
نوغانداران گلستان در سال زراعی گذشته، ۲۲۷ تن پیله تر ابریشم تولید کردند که ضمن رشد ۸۵ درصدی نسبت به سال ۹۷، این استان را پس از گیلان و خراسان رضوی در رده سوم تولید این محصول در کشور قرار داد.
در گلستان هزار و ۵۰۰ هکتار توتستان بومی از سوی چهار هزار و ۲۰۰ بهره بردار ایجاد شده است که هر ساله در فصل بهار اقدام به پرورش پیله تر ابریشم در مدت۴۵ روز می کنند.
شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه تپه، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس و علی آباد از مناطق مستعد پرورش پیله تر ابریشم گلستان هستند اما قطب اصلی پرورش پیله تر ابریشم این استان، شهرستان مینودشت با ۲ هزار و ۲۰۰ بهره بردار است.
 

تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 376
  • کد خبر : 75370