عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان


افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان با هدف ایجاد توسعه و پایدار سازی مشاغل خانگی، طی آیینی با حضور الهه غیناقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان افتتاح شد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز مطالعه، توانمندسازی، آموزش و اتصال به بازار با همکاری اداره کل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی استان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به اجرا در می‌آید. 

اجرای این طرح به صورت پایلوت در ۹ استان کشور به منظور ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار به جهاد دانشگاهی واگذار شد که بعد از بررسی اشکالات طرح الگوی طرح ملی مشاغل خانگی صورت گرفت و در سال ۹۸ قرارداد اجرای این طرح بین وزرات کار، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.
با انجام این قرارداد برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد که سهم گلستان از این تعداد ۲۳۰۰ نفر میباشد.
در قالب این طرح، برندها و پیشران‌های استانی شناسایی و حمایت خواهند شد و افراد متقاضی که توانمند شده و آموزش دیده‌اند، به این پیشران‌ها و برندها متصل می‌شوند.
تفاوت این طرح ملی با دیگر طرح‌های اجرا شده، در محوریت قرار دادن توانمندسازی از طریق آموزش و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت تسهیلات است.
در روزهای اولیه شیوع کرونا که نیاز به گان بیمارستانی در استان زیاد بود، از ظرفیت زنان سرپرست خانوار برای تولید ۵۰۰۰ گان استفاده شد.
شایان ذکر است؛ برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، ثبت نام از طریق سامانه http://inhb.ir تا ۷ مهرماه ادامه دارد و تاکنون ۲۷۲ نفر در سطح استان گلستان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
گفتنی است؛ در این مراسم که روز سه شنبه اول مهرماه سال جاری برگزار شد؛ بی باک، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دودانگی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری گلستان، حاجی ابراهیمی، معاون صنایع دستی استان گلستان، نظری، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، آهنگری، نماینده مدیرکل دفتر امور روستایی، مسئولان حوزه اشتغال نهادهای کارآفرین و سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز حضور داشتند.

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 350
  • کد خبر : 76823