عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تسریع در صدور شناسنامه های واجدین شرایط طرح تحصیل تابعیت


تسریع در صدور شناسنامه های واجدین شرایط طرح تحصیل تابعیت

تسریع در صدور شناسنامه های واجدین شرایط طرح تحصیل تابعیت

 استاندار گلستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید برای فرزندان اتباع با مادران ایرانی و پدران خارجی شناسنامه صادر شود و البته در استان نیز این اقدام همچون دیگر نقاط کشور در حال اجراست.

دکتر هادی حق شناس سه شنبه 15 تیر در جلسه کمیسیون اتباع و مهاجرین خارجی استان، تصریح کرد: این فرزندان که قریب به ۶۰۰۰ نفر هستند از هویت و شناسنامه ایرانی برخوردار خواهند شد و خوشبختانه اهتمام لازم برای صدور شناسنامه وجود دارد و می بایست موانع باقی مانده پیش روی هرچه سریعتر رفع شود.

استاندار گلستان، گفت: 5995 دانش آموز اتباع خارجه در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند که باید اقدامات لازم جهت ادامه تحصیل آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مشکلات و کمبودهای اردوگاه اتباع خارجه گرگان احصاء و هرچه سریعتر رفع شود.

در ابتدای این جلسه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان به بیان گزارشی از عملکرد این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تحصیل تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی بر اساس قانون مصوب سال 98 در استان گلستان حدود 6 هزار نفر در سامانه نوبت دهی ثبت نام کرده اند.

علی اصغر میرزایی با بیان اهمیت و حجم کار بالا در این خصوص گفت: تا کنون بیش از 2000 نفر نوبت دهی و تشکیل پرونده داشته ایم که پس از طی مراحل قانونی 650 پرونده در مرحله پاسخ استعلامات مراجع ذیصلاح، جهت صدور شناسنامه می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح آمایش 16 اتباع خارجی تا کنون بیش از یک هزار کارت آمایش و 258 کارت اشتغال اتباع خارجی صادر شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: ما در حوزه اتباع رایزنی هایی با سازمانهای خیریه و حمایتی بین المللی داشته ایم و در همین راستا در ایام کرونا 159 کارت نقدی به ارزش 30 میلیون ریال بین خانوارهای آسیب پذیر پرداخت شده است.

تسریع در صدور شناسنامه های واجدین شرایط طرح تحصیل تابعیت

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : mahmoodi
  • بازدید : 731
  • کد خبر : 84710