عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود


یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود

یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: براساس بند "ی" ماده ۲۰ قانون بودجه امسال کشور دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد میزان اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه نمایند.

محمدتقی محمدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گنبدکاووس افزود: اگرچه درصد پیش بینی شده در قانون بودجه امسال نسبت به سال گذشته نصف شده اما الزامی بودن دستگاه‌ها به هزینه کرد آن یک فرصت خوبی است تا دستگاه‌های اجرایی، مسائل و اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: رعایت اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل توسط ادارات و نهادها به‌منظور کاهش خسارات و تلفات احتمالی در موقع وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی و ارائه خدمات مناسب به مردم است که باید مورد توجه و اهتمام جدی مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

محمدی گفت: ادارات و نهادها باید مسائل و مشکلات احتمالی خود در حوزه پدافند غیرعامل را در جلسه کارگروه مرتبط آن مطرح و برای برطرف کردن آن از منابع اعتباری شهرستانی، استانی و ملی پیش بینی شده استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه خدمات رسانی به مردم در هنگام بحران نباید دچار وقفه شود و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته و تضمین دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید هر سال کلاس های آموزشی، توجیهی و رزمایش مرتبط با حوادث طبیعی و غیرطبیعی (بحران‌ها) را برگزار تا همیشه آماده خدمات رسانی باشند.

محمدی گفت: متاسفانه گلستان از استان‌های حادثه خیز کشور است بنابراین پیش بینی تمهیدات لازم حوزه پدافند غیرعامل و آمادگی برای ارائه خدمات به مردم در مواقع بحران‌ توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با ابراز گلایه از کم توجهی به مسائل و ملاحظات پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم گفت: اهمیت این حوزه و عداوت دشمنان انقلاب با ملت ایران می‌طلبد تا مسائل پدافند غیرعامل توسط همه اشخاص حقوقی و حقیقی به نوعی مقاومت ملی تبدیل شود.

مهدی دهرویه افزود: آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و مردم باید به گونه‌ای باشد که در مواقع بحران و حوادث طبیعی و غیرطبیعی دچار کمترین مشکل باشیم.

وی با تاکید برضرورت شناسایی و طبقه‌بندی زیرساخت‌ها و مراکز حساس گنبدکاووس توسط ادارات و نهادها، اضافه کرد: پیگیری رفع کمبودها و مشکلات احتمالی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد ضمن اینکه مدیران استانی باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان و تامین نیازها و امکانات مورد نیاز حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران داشته باشند.

دهرویه ادامه داد: مشکلات و کمبودهای گنبدکاووس درحوزه آب و برق جدی است و مدیران استانی و کشوری باید با تخصیص اعتبارات ویژه از تبدیل این مشکلات و کمبودها به چالش‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم تجهیز ادارات و نهادهای و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان به دیزل ژنراتور برق جهت تامین برق مورد نیاز به منظور کمک به پایداری برق مشترکان خانگی تاکید کرد.

یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود

یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود

یک درصد اعتبارات نهادهای اجرایی گلستان صرف پدافند غیرعامل شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .