عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد شبکه داخلی امن یکی از عوامل موثر در جلوگیری از حملات سایبری است


ایجاد شبکه داخلی امن یکی از عوامل موثر در جلوگیری از حملات سایبری است

ایجاد شبکه داخلی امن یکی از عوامل موثر در جلوگیری از حملات سایبری است

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: ایجاد شبکه های داخلی امن می تواند یکی از عوامل موثر در جلوگیری از آسیب های حملات سایبری باشد.

محمد تقی محمدی در اولین جلسه کارگروه تخصصی امنیت و دفاع شورای پدافند غیرعامل استان در سال 1401 اظهار کرد: هنوز خیلی از دستگاهها از بستر اینترنت استفاده می کنند و همین امر موجب شده حملات سایبری به برخی از تأسیسات و دستگاهها به راحتی انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر دشمن که متوجه شده در حوزه نظامی و دفاعی قدرت زورآزمایی با نیروهای مسلح ما را ندارد روشهای دیگری را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده که یکی از مهمترین آنها حملات سایبری گسترده است، لذا در این حوزه هوشیاری هر چه بیشتر دستگاهها به رعایت اصول پدافند سایبری در استفاده از فضای مجازی و بستر اینترنت، باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور تهدیدات متعددی در شاخه های متفاوت متصور می باشد که می توان آنها را به دو دسته تهدیدات طبیعی و انسانی که شامل تهدیدات انسانی عمدی یا خصمانه و تهدیدات انسانی غیرعمدی است تقسیم بندی نمود.

محمدی در پایان تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه تهدیدات از سوی دشمنان نظام، شرایط به گونه ای شده که از حالت پدافندی به حالت آفندی تغییر پیدا کرده است.

سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه گفت: کلیه فعالیت های مدنظر این کارگروه می بایست در راستای پیشگیری از امنیتی شده پدیده ها باشد.

علیرضا طاقتی خاطرنشان کرد: سرویس های جاسوسی دشمن بصورت شبانه روزی در حال طراحی حملات به شیوه های گوناگون به زیرساخت های کشور می باشند لذا کلیه دستگاههای اجرایی استان بایستی اجرای طرح های خود حفاظتی را با جدیت بیشتری در دستور کارخود قرار دهند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .