عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید معاون استاندار و مجمع نماینگان استان از پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان


بازدید معاون استاندار و مجمع نماینگان استان از پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان

 

بازدید معاون استاندار و مجمع نماینگان استان از پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با همراهی اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیمانکار، مشاور پروژه و جمعی از مدیران اجرایی استان از آخرین وضعیت روند اجرای عملیات لایروبی کانال های جزیره میانکاله و خلیج گرگان(کانال‌های بین خلیج گرگان و دریای خزر) بازدید کردند.

 
سیدمهدی مهیائی در حاشیه این با اشاره به ضرورت لایروبی هر چه سریع‌تر کانال های آب‌رسان به خلیج گرگان و پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصدی این پروژه تاکید کرد: این پروژه به لحاظ  زیست‌محیطی و گردشگری برای استان گلستان مهم است بطوری که لایروبی خلیج و برقراری ارتباط دریایی منجر به شکل‌گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد.
مهیائی مجمع نمایندگان استان را به عنوان بازوهای قانونی و قانون‌گذاری این پروژه ملی و مهم زیست محیطی برشمرد و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت های قانونی برای تسریع در اجرا و اتمام پروژه ی علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان استفاده شود  و این بازدید جمعی را می توان نوید بخش حیات دوباره این پهنه آبی ارزشمند شمال کشور دانست.
وی گفت: خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر نیز هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است .
معاون استاندار همچنین از تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده خبر داد و گفت:این ساختار سازمانی می تواند موانع پیش‌روی توسعه ی جزیره آشوراده را تا حدود زیادی برطرف کند.
وی با بیان اینکه طرح گردشگری جزیره آشوراده هیچ مشکل قانونی ندارد و امیدواریم روند اجرای این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود، تصریح کرد: مردم از گذشته در روستای آشوراده اسکان داشتند که با اتفاقات پیش‌آمده تعدادی از روستائیان، روستا را تخلیه کرده و تعدادی نیز در این روستا ساکن هستند که در طرح گردشگری آشوراده حضور مردم بومی نیز لحاظ خواهد شد تا با ایجاد بومگردی ها، گردشگری در این منطقه رونق بیشتری بگیرد.
در ادامه همچنین از روستای آشوراده، اردوگاه دانش آموزی، قلعه  تاریخی روس ها، پروژه ی طبیعت گردی ۲۲ هکتاری که در قالب طرح گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بدون هیچ محدودیت قانونی قابلیت اجرا دارد  بازدید به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم موضوعات مربوط به جزیره آشوراده و لایروبی خلیج گرگان که طی سال‌های اخیر در حد شعار باقی مانده بود و اخیراً جنبه عملیاتی و اجرایی گرفته با شکل‌گیری ساختار سازمانی به سرانجام برسد.

  

بازدید معاون استاندار و مجمع نماینگان استان از پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 338
  • کد خبر : 97186