عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان با اصحاب رسانه


نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان با اصحاب رسانه

 

 

نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان با اصحاب رسانه 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری استان گلستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت در حال حاضر روزانه حدود 10 تن پسماندهای پزشکی استان به صورت متمرکز در سایت غربی استان بی‌خطر و بهداشتی می گردد.

کلیه بیمارستان تحت پوشش هستند و پس از بی خطرسازی توسط دستگاه اتوکلاو در داخل بیمارستان ها توسط این سازمان جمع آوری حمل و دفن بهداشتی می گردد

پسماند مطب‌ها کلینیک ها و مراکز درمانی از مبداء تولید توسط این مجموعه جمع آوری و هم به صورت متمرکز در دستگاه اتوکلاو مرکزی بی خطر و سپس دفن بهداشتی می گردد.

با قراردادی که با سازمان نظام پزشکی استان منعقد گردیده است به زودی کلیه مراکز با این سازمان قرارداد منعقد خواهد کرد.

در حال حاضر روزانه 1000تن پسماند خانگی در استان توسط تمامی شهرداری ها و دهیاری های استان تولید و پس از انتقال در دو ساعت غربی (آآق قلا) و سایت شرقی(آزادشهر تحویل و پس از پردازش و جداسازی موادآالی در خط تولید به سایت تخمیر منتقل می گردد.

در این سایت مواد آلی به بی خطر و به مواد پایدار و کمپوست تبدیل می شود در حال حاضر در سایت های استان کمپوست فاین و گرانول تولید و مصرف کشاورزی در استان می رسد.

در سایت مراوه تپه نیز پسماندها به صورت بهداشتی دفن می گردد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گفت اجرای طرح‌های کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ تولید می بایست جز اولویت فرهنگ‌سازی و برنامه‌های آموزشی شهرداری ها و دهیاری ها قرار گیرد

که این امر می تواند تاثیر بسزایی در کاهش پسماند در مرکز و سایت استان داشته باشد.

وی افزود: به روز رسانی و اورهال کردن تجهیزات و خط پردازش ائاث عملیات تصفیه خانه در سایت آزادشهر و آغاز مطالعات مکان‌یابی و ارزیابی اثرات توسعه برای جانمایی سایت چهارم در استان از جمله برنامه‌های در دست اجراء استان می باشد

وی اظهار کرد: کشور های پیشرفت از زباله و پسماند به عنوان یک فرصت بهره برداری کرده اند و در کشور ما هم گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.

وی افزود: استان گلستان جزو استان های پیشرو در مدیریت پسماند است و سایت های پسماند استان در دو زون شرقی (آزادشهر) و غربی (آق قلا) متمرکز شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای گلستان گفت: در گذشته شهرداری ها متولی جمع آوری، حمل و دفن زباله بودند که مشکلات متعددی به وجود می آمد اما در حال حاضر دفن زباله به صورت متمرکز

وی گفت: متولی زباله ها در شهرها، شهرداری ها و در روستا ها، دهیاری ها و بخشداری ها هستند و سازماند پسمان فقط دفع را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: در گلستان روزانه ۷۰۰ تن زباله به سایت غربی استان در آق قلا و ۳۰۰ تن زباله به سایت شرقی واقع در آزاد شهر منتقل می شود.

وی افزود: سایت زباله آق قلا به مساحت ۹۰ هکتار دو خط پردازش دارد و زون شرقی هم به مساحت ۲۰ هکتار دارای دو خط پردازش است.

ملک شاهکویی گفت: سازمان مدیریت پسماند گلستان برای دفع زباله با ۳۴ شهرداری، ۹۲۰ دهیاری، ۲۷ بخشداری و ۱۴ فرمانداری و در حوزه پزشکی با ۲۳۳ مرکز درمانی قرارداد دارد.

وی بیان کرد: ساماندهی طرح تفکیک زباله از مبدا که متولی آن شهرداری است در دستور کار شهرداری ها قرار دارد و سازمان پسماند هم در این کار به شهرداری کمک خواهد کرد.

ملک شاهکویی گفت: در سفر رئیس محترم جمهور به استان گلستان، برای اجرای عملیات تصفیه خانه شیرابه آزادشهر ۷ میلیارد تومان تخصیص داده شد که پیشرفت فیزیکی مناسبی را داشته است.

وی از ساخت و بهره برداری از لندفیل بهداشتی آق قلا با مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم خبر داد.

ملک شاهکویی در رابطه با رفع مشکل سایت آزاد شهر اظهار کرد: مشکلاتی که در گذشته در این سایت وجود داشت در حال حاضر وجود ندارد زیرا در گذشته زباله ها توسط شهرداری ها به صورت غیر اصولی به صورت تلنبار دفن میشد اما در حال حاضر شرایط متفاوت است.

وی گفت: هر خط پردازش در آزادشهر ۲۵۰ تن زباله را پردازش، بازیافت و کمپوست تولید می کند که دو خط پردازش این سایت، ظرفیت پردازش ۵۰۰ تن زباله در روز را دارد.

 

نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان با اصحاب رسانه

 

نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان با اصحاب رسانه

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : پسماند
  • بازدید : 781
  • کد خبر : 98161