عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلوی توزیع ناعادلانه آب سدهای گلستان و بوستان و برداشت های غیر مجاز باید گرفته شود

معاون استاندار و فرماندارویژه

جلوی توزیع ناعادلانه آب سدهای گلستان و بوستان و برداشت های غیر مجاز باید گرفته شود

جلوی توزیع ناعادلانه آب سدهای گلستان و بوستان و برداشت های غیر مجاز باید گرفته شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه هماهنگی توزیع آب سدهای گلستان و بوستان با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه آب به میزان برداشت های غیر مجاز حاشیه سد گلستان اشاره کرد و گفت: باید تیمی برای پیشگیری از برداشت های غیر مجاز تشکیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه  ، مهدی دهرویه افزود: با توجه به کاهش ذخیره آب در مخازن سدهای بوستان و گلستان، ادامه روند برداشت آب غیر مجاز جهت کشتهای آب بر مثل هندوانه ادامه آبیاری، تعاونی های شبکه بوستان و گلستان را با مشکل مواجه می کند بنابراین کشاورزان منطقه باید از الگوی کشت مصوب تبعیت کنند و نسبت به گسترش آبیاری قطره ای اقدامات موثر انجام شود.
وی بر بررسی وضعیت ایستگاههای پمپاژ و تخصیص الکتروپمپ به شهرستان تاکید کرد و گفت: لوله های غیر مجاز در مسیر جاده های ارتباطی کنار ایستگاه پمپاژ و شبکه گلستان باید مسدود شود.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران خشکسالی در ۸۰ سال اخیر بی سابقه بوده است افزود: امسال میزان تولید کشاورزان بشدت کاهش یافته است.
امانقلیچ شادمهر خواستار اهتمام مسئولان ذیربط برای رفع تنش آبی در شهرستان گنبدکاووس شد و افزود: مدیران عامل در خصوص رفع مشکلات ایستگاه پمپاژ ، الکتروپمپ و برق اهتمام ویژه داشته باشند.
نعمت ا... حاجی‌زاده مدیر کل مدیریت بحران گلستان هدف از این جلسه را بررسی موضوع و اخذ تدابیر لازم و ارائه گردش کار جامع در خصوص وضعیت توزیع آب تعاونیهای تولید سد گلستان و بوستان اعلام کرد و افزود: با توجه به خشکسالیهای سالهای اخیر دولت اهتمام ویژه ای در تخصیص اعتبارات به بخش آب داشته و در این خصوص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی و رفع مشکلات آب شرب استان در خواست شده است
وی افزود: دولت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان در تنش آبی به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای تخصیص داده است.
این جلسه با حضور نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بحران ، مدیرکل تعاون روستایی،  مسئولان آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی، بخشداری، تعاونی های تولید، شیلات، و سایر ذینفعان در  فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد

جلوی توزیع ناعادلانه آب سدهای گلستان و بوستان و برداشت های غیر مجاز باید گرفته شود

جلوی توزیع ناعادلانه آب سدهای گلستان و بوستان و برداشت های غیر مجاز باید گرفته شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 134
  • کد خبر : 102305